دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : 5594
::پیگیری::

توبیخ مدیر متخلفی که از دانش آموزان جریمه نقدی می‌گرفت!

قم نيوز : قم نیوز: با پی‌گیری‌های به عمل آمده از سوی پایگاه اطلاع رسانی قم نیوز، آموزش و پرورش ناحیه یک، مدیر متخلف یکی از دبیرستان‌های قم را که از دانش آموزان جریمه نقدی اخذ می‌کرد؛ توبیخ کرد.
توبیخ مدیر متخلفی که از دانش آموزان جریمه نقدی می‌گرفت!
به گزارش قم نیوز، با اطلاع‌رسانی تعدادی از خوانندگان قم نیوز، مطلع شدیم یکی از دبیرستان های دخترانه قم برای جلوگیری از تخلفات دانش آموزان قوانین جالبی وضع نموده است و برای تخلفاتی مانند دیر رسیدن به مدرسه یا پوشش نامناسب جریمه نقدی تعیین کرده است.

خبرنگار قم نیوز در گفتگو با تنی چند از دانش آموزان این دبیرستان با نکات جالبی مواجه شد. به گفته یکی از دانش آموزان این دبیرستان اگر عقربه ساعت از ۷:۱۵ مقداری تجاوز کند و دانش آموزی در دبیرستان حضور نیابد، باید ۱۰۰ تومان جریمه پرداخت کند!

دانش آموز دیگری هم می گوید: جریمه های گران‌تر هم داریم، مثلا اگر ما از کفشی استفاده کنیم که از نظر مسوولان مدرسه نامناسب باشد یا با چادر عربی به مدرسه برویم، ملزم به پرداخت ۱۰۰۰ تومان جریمه نقدی می شویم!

دانش آموزی در ادامه می گوید: اگر ما این جریمه ها را پرداخت کنیم نام ما فقط در دفتر انضباطی نوشته می شود؛ اما اگر توان پرداخت این جریمه های نقدی را نداشته باشیم، نام ما علاوه بر دفتر انضباطی در دفتر جریمه‌ها هم نوشته می‌شود.

در ادامه این پی‌گیری، با یکی از مسوولین این مدرسه، خبرنگار قم نیوز در تماسی صحت این خبر را از یکی از مسوولین مدرسه جویا شد که وی ضمن تایید این مطلب گفت: ما اول سال تحصیلی همه قوانین و مقررات مدرسه را برای دانش آموزان شرح می دهیم. اما وقتی آنان از رعایت قوانین مدرسه سرپیچی می کنند، ما مجبور به وضع قوانین جدید و سختی می شویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گرفتن جریمه نقدی قانونی است یا خیر؟ گفت: این تصمیم از سوی شورای مدرسه گرفته شده و آموزش و پرورش نیز تصمیم ما را تایید می کند.

به دنبال این ادعا و با توجه به غیر قانونی بودن دریافت جریمه نقدی از دانش آموزان، قم نیوز موضوع را با روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استان قم در میان گذاشت که با واکنش شدید مسوولین روابط عمومی نسبت به این عمل غیر قانونی مواجه شد.

وی که در هنگام تماس خبرنگار قم نیوز در ماموریت به سر می برد، با در جریان قرار دادن بازرسان مدارس و پیگیری از سوی آموزش و پرورش ناحیه 1 جهت جلوگیری از ادامه این روند اقدام نمود.

با پی گیری بیشتر خبرنگار قم نیوز، مدیر مدرسه به آموزش و پرورش ناحیه 1 احضار شد و ضمن اذعان به وجود این مساله، گفت: این قوانین توسط شورای مدرسه و برای جلوگیری از تخلفات دانش آموزان وضع شده و مبالغ دریافتی نیز مبلغ قابل توجهی نیست. وی در ادامه اما تلاش کرد تا خود را از اتهام دریافت غیرقانونی مبالغ نقدی از دانش آموزان تبرئه کند و گفت: وجوه دریافتی در آخر سال تحصیلی به دانش آموزان باز گردانده می شود.

خوشبختانه مسوولین آموزش و پرورش قم با تاکید بر اینکه باید مبالغ دریافتی به دانش آموزان برگردانده شود، دستور ابطال این رویه غیر قانونی در دبیرستان دخترانه مذکور را داده و مدیر خاطی را نیز توبیخ می‌کند.

اگر چه واکنش سریع مسوولان سازمان آموزش و پرورش در برخورد با این رویه غیر قانونی قابل تقدیر است اما به نظر می‌رسد ضعف بازرسی‌های به عمل آمده و عدم مراجعه بازرسان به دانش آموزان برای شنیدن مشکلات مدرسه باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی می‌شود که امیداوریم در سال 1391، با دقت بیشتر در بازرسی، پیش گیری صورت گیرد تا دیگر نیازی به توبیخ و برخورد نباشد.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdce.o8nbjh8ne9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما