دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 15015
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خبر داد:

ارائه 20 اثر جدید قرآنی در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن از ارائه 20 اثر مکتوب و نرم‌افزار جدید قرآنی در بیست ‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد.
ارائه 20 اثر جدید قرآنی در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم با اشاره به شرکت مرکز فرهنگ و معارف قرآن در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن اظهار کرد: حدود 170 اثر مکتوب و نرم‌افزاری از مرکز فرهنگ و معارف قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن ارائه شده که از این تعداد حدود 20 اثر جدید است.
 
وی خاطرنشان کرد: جلد دهم دایرة المعارف قرآن کریم، دانشنامه قرآنی جوانان، بازخوانی مبانی تفسیر، تفسیر آموزشی، تفسیر سوره یوسف و تربیت اعتقادی و معنوی از جمله آثار جدید ارائه شده در نمایشگاه است.
 
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان داشت: دایرة المعارف‌نگاری با رویکرد دایرة المعارف قرآن یکی از فعالیت‌های پژوهشی مرکز است که در بیست و یکمین نمایشگاه قرآن ارائه می‌شود.
 
وی با اشاره به آثار نرم‌افزاری جدید گفت: نرم‌افزار دانشنامه قرآن یکی از آثار جدید بوده که دارای 10 هزار مقاله است و نرم‌افزار فرهنگ موضوعی تفاسیر از دیگر آثار جدید محسوب می‌شود.
 
یوسفی‌مقدم خاطرنشان کرد: فرهنگ قرآن در  قالب دو جلد به زبان عربی تا اواسط نمایشگاه بین‌المللی قرآن چاپ و ارائه می‌شود.
 
وی با اشاره به کتاب سیاق گفت: این کتاب یکی از روش‌های برداشت از قرآن کریم است که درباره مشروعیت و میزان اعتبار سیاق و چگونگی استفاده از سیاق در استنباط‌های قرآنی است.
 
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه 34 پروژه در مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در حال اجراست گفت: وجوه و نظایر قرآن، علوم قرآن در مکتب اهل بیت(ع)، تفسیر آموزشی، دایرة المعارف قرآن کریم، ساختار جامعه اسلامی، فقه قرائت و عرفان در آینه قرآن در دست تدوین است.
 
مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم در سال 66 با هدف گسترش فرهنگ و معارف قرآن و دفاع از حقانیت آموزه‌هاى آن شکل گرفت و با نگاهى کاملاً نو به عرصه‌هاى تفسیر، ترجمه و موضوعات قرآنى، به هدایت فعالیت‌هاى قرآنى در حوزه علمیه قم بسیار یارى رساند.
 
این مرکز وظایفى مانند تأمین منابع و اسناد قرآنى، طبقه‌بندى و سازماندهى معارف قرآنى، تدوین فرهنگ‌نامه‌ها و دائرة المعارف‌هاى متنوع قرآنى، پدیدآوردن تفاسیر گوناگون، پاسخگویى به سؤالات و شبهات و شناسایى خلأها و نیازها در عرصه فرهنگ قرآنى را به عهده گرفته است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcbsgb8.rhbs8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما