چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 16430
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

جشنواره عکس حوزه نخستین جشنواره ملی در موضوع روحانیت است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که جشنواره عکس حوزه، نخستین جشنواره ملی در موضوع روحانیت است، گفت: با این وجود سومین جشنواره تخصصی دوسالانه عکس حوزه برگزار خواهد شد.
جشنواره عکس حوزه نخستین جشنواره ملی در موضوع روحانیت است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی کمساری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ورود حوزه به کارهای هنری گفت: جشنواره عکس حوزه، نخستین جشنواره ملی است که در موضوع روحانیت و حوزه‌های علوم دینی به صورت دوسالانه برگزار می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: نقش و اهمیت حضور روحانیت اصیل در فراز و نشیب تاریخ، داستانی است پرماجرا که چندان ناگفته نیست اما بازگویی آن با زبان تصویر حدیثی است تازه و ناب که نیازمند کاوش و تحقیقی پرحوصله و دامنه‌داراست و این مهم، همراهی و همیاری بسیاری را می‌طلبد. 
 
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: هنر عکاسی که اینک جایگاه بلند و ویژه‌ای در جهان ارتباطات و رسانه‌های فرهنگی و تبلیغی یافته، خوشبختانه در ایران نیز باسابقه‌ای دیرین و گسترده، تاریخ گراسنگی از لحظه‌های فرار و پرشکوه فراهم آورده است و چه بسیار که در عرصه‌های گوناگون با زبان چشم‌نواز خود، ناگفته‌های نغزی را به دیدگان مشتاق نشانده است.
 
کمساری گفت: مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نظر به رسالت خاص خویش، برای ثبت و ارایه تاریخ مصور روحانیت متعهد «سومین دوسالانه عکس حوزه» را با همت هنرمندان عکاس ایران اسلامی برگزار می‌کند.
 
وی گفت: این مرکز در سال‌های اخیر کارهای جدی و مهمی در زمینه آموزش بخش‌های مختلف هنری انجام داده است.
 
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در زمینه تولیدات فرهنگی، هنری و ادبی عنوان کرد: فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی در قالب شعر، داستان، نقد فیلم، ساخت فیلم و ... بوده و توانسته است سال گذشته 54 اثر از آثار تولیدی را رونمایی کند.
 
کمساری با اشاره به فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در بخش نشریات گفت: دفتر تبلیغات با هدف ترویج ارزش‌های دینی 6 نشریه تولید می‌کند و تنها مجموعه‌ای است که در قالب دینی، تمام سنین را پوشش می‌دهد و بیشتر نویسندگان و شاعران آن، طلاب و روحانیان هستند.
 
وی نهادسازی و ایجاد انجمن‌های فرهنگی هنری با حضور طلاب را یکی از رویکردهای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برشمرد و عنوان کرد: کم‌ کم تولیدهای فرهنگی هنری به سویی می‌رود که تولیدات توسط خود طلبه‌ها صورت گیرد.
 
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به راه‌اندازی جشنواره‌های تخصصی توسط حوزه افزود: سال گذشته و امسال جشنواره شعر اشراق و جشنواره تخصصی فیلم برگزار شد و سومین دوره جشنواره عکس حوزه نیز در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی در نگارستان اشراق توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: این نگارستان تنها نگارخانه دینی قم است که یا شرکت کنندگان در آن باید طلبه باشند و یا نمایشگاه مربوط به آثار دینی باشد.
 
کمساری با اشاره به این‌که گاهی فعالیت‌های هنری مغایر با بیان حوزه قلمداد می‌شود، تصریح کرد: ما این روش را انتخاب کرده‌ایم و مطمئن هستیم تاثیرگذاری آن بیشتر است و از مدیریت حوزه انتظار داریم که به این بخش توجه بیشتری داشته باشند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdzo0f.yt09s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما