شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : 28871
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

بیش از 17 هزار تخلف صنفی سال جاری در قم شناسایی شدند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: از مجموع بازرسی‌های انجام شده در 10 ماه سال جاری 17 هزار و 723 تخلف صنفی در قم شناسایی شد.
بیش از 17 هزار تخلف صنفی سال جاری در قم شناسایی شدند
به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با فارس در قم، با اشاره به بازرسی‌هایی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت از اصناف گوناگون بیان کرد: این بازرسی‌ها که با دقت و جدیت صورت می‌گیرد در تنظیم و تعادل بازار نقش اساسی ایفا می‌کند.
 
وی با بیان اینکه در طول 10 ماه سال جاری 17 هزار و 98 فقره بازرسی از اصناف گوناگون صورت گرفت بیان کرد: از شمار بازرسی‌های صورت گرفته 17 هزار و 723 تخلف شناسایی شد که بیشتر جنبه تذکراتی داشت.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تبیین تخلفات صورت گرفته تصریح کرد: گرانفروشی 5 هزار و 552 فقره، رعایت نکردن بهداشت هزار و 134 فقره، درج نکردن قیمت 4 هزار و  513 فقره، کم فروشی و تقلب یک‌هزار و 517 فقره، عرضه خارج از شبکه 123 فقره و نداشتن ترازو 50 فقره صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده قم کمترین تخلفات را داشته و با توجه به اینکه قم شهری دینی است بیشترین کسبه ما منصف هستند و همه تخلفات با تذکر برطرف می‌شود.
 
ذاکری با بیان اینکه در دو بحث عرضه خارج از شبکه و کالای قاچاق در سطح عرضه با کسی شوخی نداریم تصریح کرد: بیشترین تخلفات در زمینه عرضه خارج از شبکه مربوط به بخش سوخت است.
 
وی بابیان اینکه کالای قاچاق اقتصاد پنهان است گفت: زمانی که کالایی به صورت قاچاق وارد و عرضه می‌شود با توجه به اینکه از دولت مجوزهای لازم را دریافت نمی‌کند تایید شده نیست و ممکن است به مصرف کنندگان آسیب برساند که در همین راستا پرونده تشکیل می‌شود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: بازرسی‌های میدانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به صوت مناسب در حال انجام است ولی باید از ظرفیت همگانی استفاده کرد و سیستم مخابراتی 124 راهی برای دریافت گزارشات مردمی است.
 
وی افزود: در زمینه کشف و شناسایی تخلفات باید همه مردم درگیر و حساس شوند تا به شایستگی بازار مورد ارزیابی قرار بگیرد و مردم نیز رضایت داشته باشند.
 
ذاکری با اشاره به برخی تخلفات مربوط به نصب نکردن برچسب قیمت بر روی کالا‌ها تصریح کرد: بیشتر بحث برچسب این است که خریدار بتواند انتخاب درستی داشته باشد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به شمار گزارش‌های مردمی در سال جاری گفت: 8 هزار و 426 تماس با سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت که بازرسان برای شناسایی و برخورد با متخلفان اعزام شدند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfycd0.w6dceagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما