دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 35054
مصوبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛

صدور احکام استخدامی نیروی انتظامی به سپاه و ارتش نیز تسری یافت

قم نيوز : قم نگار: نمایندگان مجلس شورای اسلامی صدور احکام استخدامی نیروی انتظامی براساس مدرک تحصیلی را به سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی تسری دادند.
صدور احکام استخدامی نیروی انتظامی به سپاه و ارتش نیز تسری یافت
به گزارش قم نگار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه با لایحه تسری مواد ۷۹ و ۸۳ قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران موافقت کردند.

براساس ماده واحده این لایحه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، احکام موضوع مواد ۷۹ و ۸۳ قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲۰ اسفندماه سال ۸۲ به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسری می یابد.

براساس ماده ۷۹ با کارکنان نیروی انتظامی که در طول خدمت موفق به اخذ و ارائه مدارک تحصیلی کاردانی و بالاتر مورد نیاز و قابل قبول نیروی انتظامی شوند به ترتیب زیر رفتار می شود:

الف- چنانچه در زمان ارائه مدرک تحصیلی جدید درجه آنان پایین تر از درجات ورودی مدرک ارائه شده باشد، به درجات وردودی مدرک جدید نائل و ازاء هر سال سابقه خدمت در درجات قبلی از چهارماه ارشدیت نیز برخوردار شده و ترفیعات بعدی آنان براساس مدرک تحصیلی جدید و با رعایت مقررات ماده ۷۸ این قانون خواهد بود.

ب- چنانچه در زمان ارائه مدرک تحصیلی جدید درجه آنان برابر یا بالاتر از درجات ورودی مدرک ارائه شده باشد، به ازای هر مقطع تحصیلی از یک سال و نیم ارشدیت برخوردار می گردند و ترفیعات بعدی آنان براساس مدرک تحصیلی جدید تابع مقررات مواد ۷۵ و ۷۶ این قانون خواهد بود.

در ماده ۸۳ این قانون نیز آمده است، با کارمندانی که در طول خدمت موفق به اخذ و ارائه مدرک تحصیلی کاردانی و بالاتر مورد نیاز و قابل قبول نیروی انتظامی شوند، به شرح زیر رفتار می شود:

الف- چنانچه در زمان ارائه مدرک تحصیلی جدید، رتبه خدمتی آنان پایین تر از رتبه های ورودی مدارک ارائه شده باشد، به رتبه های ورودی مدرک جدید نایل و به ازای هر سال سابقه خدمت در رتبه های قبلی از چهارماه ارشدیت نیز برخوردار شده و ترفیعات بعدی آنان براساس مدرک تحصیلی جدید برابر بند ب ماده ۸۲ این قانون خواهد بود.

ب- چنانچه در زمان ارائه مدرک تحصیلی جدید، رتبه خدمتی آنان برابر یا بالاتر از رتبه خدمتی ورودی مدارک ارائه شده باشد، به ازای هر مقطع تحصیلی از یک سال و نیم ارشدیت برخوردار می گردند و ترفیعات بعدی آنان براساس مدرک تحصیلی جدید تابع مقررات بند ب ماده ۸۲ این قانون خواهد بود.

تبصره- در تعیین میزان ارشدیت موضوع بند ب این ماده و بند ب ماده ۷۹ چنانچه مقطع تحصیلی مدرک ارائه شده کارشناسی پیوسته باشد معادل دو مقطع و کارشناسی ارشد پیوسته، معادل سه مقطع و دکترای پزشکی معادل چهار محاسبه می شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgtz9w.ak9nn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما