يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : 4314
حجت الاسلام مبلغی در دیدار عضو شورای عالی اخوان المسلمین:

ضرورت وقوع "انقلاب تعاملی" میان امت اسلامی توسط جوانان کشورهای اسلامی

قم نيوز : قم نيوز: احمد مبلغي گفت: در عصر ظهور قدرت اراده های مردمی باید راهکاری را در پیش گرفت تا وحدت اسلامی از سطح کنفرانس ها و سخنرانی و سمینارهای علمی خارج و به عنوان مطالبه اصلی و جدی مردم وارد صحنه عمل شود به گونه ای که مردم خود دنبال ایجاد تقریب و وحدت باشند.
ضرورت وقوع "انقلاب تعاملی" میان امت اسلامی توسط جوانان کشورهای اسلامی
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام احمد مبلغی روز شنبه در دیدار با شیخ تاج الدین حامد الهلالی از اعضای شورای عالی اخوان المسلمین مصر در قم گفت: در عصر ظهور قدرت اراده های مردمی باید راهکاری را در پیش گرفت تا وحدت اسلامی از سطح کنفرانس ها و سخنرانی و سمینارهای علمی خارج و به عنوان مطالبه اصلی و جدی مردم وارد صحنه عمل شود به گونه ای که مردم خود دنبال ایجاد تقریب و وحدت باشند.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از تحولات اخیر در کشورهای اسلامی، نقش و قدرت مردم بسیار شفاف و آشکار شده است و اگر آنها به ویژه جوانان وحدت اسلامی را به عنوان یک مطالبه جدی مورد توجه قرار دهند، انقلابی در تعامل امت اسلامی با یکدیگر رخ خواهد داد.

رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی در تایید دیدگاه شیخ هلالی مبنی بر این که وحدت اسلامی از نزدیک شدن قلب ها به هم آغاز می شود. گفت: این دیدگاهی مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مبلغی گفت: در صورتی که دلها و قلب مسلمانان به هم نزدیک نباشد ممکن است سخن ها و مباحث علمی به دلیل برخی سوء تفاهم ها، به اختلاف و تقرقه تبدیل شود ولی اگر دلها به هم نزدیک شد اختلافات نیز در مسیر رشد و نزدیکی به هم قرار می گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: قلب های متحد و نزدیک به هم، مسائل علمی و فکری را جهت مند و آنها در جهت مثبتی سوق خواهد داد.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تفکرات سلفی در کشورهای اسلامی گفت: تفکر سلفی هایی که صرفا بر گذشته تمرکز می کنند و به اقتضائات زمان حال و آینده توجهی ندارند، نه تنها جامعه اسلامی که جامعه انسانی را نیز تخریب می کنند.

حجت الاسلام مبلغی تصریح کرد: سلفی معتدلی که محتوای گذشته را به مسائل زمان تزریق و از ابزارهای مدرن استفاده می کند، قطعا در مسیر تکفیر گام برنمی دارد و می تواند فضای اندیشه را به سوی خود باز کند.

وی همچنین گزارشی از فعالیت های علمی و تقریبی پژوهشگاه مطالعات تقریبی در عرصه تالیفات علمی مکتوب، موسوعه ها، گردآوری احادیث مشترک بین شیعه و سنی و گام برداشتن در مسیر تقویت مشترکات امت اسلام ارایه داد.

عضو شورای اخوان المسلمین مصر نیز در این دیدار گفت: برای وحدت اسلامی باید قلب های مسلمانان به هم نزدیک شود و در این زمینه ارتباط علما خصوصا علمای قم والازهر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

شیخ تاج الدین حامد الهلالی همچنین با اشاره به تفاوت های سلفیون مصر و وهابیون گفت: سلفی های مصر با وهابیت تفاوت دارند، وهابیت در مسیر تفرقه و تکفیر حرکت می کنند در حالی که مسیر سلفی های مصر به سمت تفکر و اندیشه است.

گفتنی است شیخ تاج الدین حامد الهلالی مفتی سابق استرالیا، امام جماعت مسجد امام علی سیدنی، عضو شورای هدایت های عربی در مصر، عضو شورای عالی اخوان المسلمین مصر، معاون کمیته بیداری اسلامی می باشد.

وی امروز با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید دیدار کرده است و قرار است با حضرات آیات عظام هاشمی شاهرودی و جعفر سبحانی نیز دیدارهایی داشته باشد.

این شخصیت مصری به دعوت جامعه المصطفی العالمیه و برخی مراکز علمی و بین المللی قم، به این شهر دعوت شده است.

انتهای پيام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcd.f0o2yt0soa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما