شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 46377
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران:

اقتصاد ایران ظرفیت فعالیت بانک‌های بزرگ جهان را دارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران گفت: ایران با 270 بانک در جهان کار می‌کند، اما این بانک‌ها کوچک هستند و اقتصاد کشورمان ظرفیت فعالیت بانک‌های بزرگ جهان را دارد.
اقتصاد ایران ظرفیت فعالیت بانک‌های بزرگ جهان را دارد
به گزارش قم نیوز، حسین نقره کار در حاشیه نخستین نشست استانی دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران که امروز در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این نشست اظهار کرد: این یک اتفاق خوب و مبارک است که در شهر قم و در کنار حرم حضرت معصومه(س) رخ داد.

وی ادامه داد: اتاق‌های سه گانه بارزگانی، اصناف و تعاون به عنوان نمایندگان کل بخش غیردولتی در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نخستین نشست مشترک خود را با حضور ۶ استان در قم برگزار کردند.

رئیس دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران افزود: قرار است مطالبی در حوزه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی پس از این نشست جمع بندی شود و این نشست‌ها در ۶ منطقه دیگر کشور هم برگزار می شود.

نقره کار با اشاره به ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: این نوع اقتصاد باید درون نگر و برون زا باشد، باید ببینیم که برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه تولید و صادرات چه کارهایی می‌توانیم انجام بدهیم.

وی ادامه داد: جنگ ما امروز تهدیدات نظامی بیگانگان نیست، بلکه اکنون با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم که دشمنان می‌خواهند ما در این زمینه ناکام باشیم و اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

رئیس دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران افزود: انتظار داریم که قدم‌های مثبتی را در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برداریم و نمایندگان مجلس و مدیران دولتی بر ضرورت هماهنگی بین اتاق‌های سه گانه بخش خصوصی تاکید داشتند.

نقره کار با اشاره به روابط بخش خصوصی و دولت در کشور اظهار کرد: پس از تعیین جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، بخش خصوصی در این راستا قدم‌هایی را برداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دوره پساتحریم را با سرعت کمی شروع کردیم، در صحنه اقتصاد بین الملل بانک‌های بزرگ کار را برای کشورمان قفل کردند، ایران با بیش ۲۷۰ بانک در جهان کار می‌کند، اما این بانک‌ها کوچک هستند و اقتصاد ایران ظرفیت فعالیت بانک‌های بزرگ جهان را دارد.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcguw9t.ak93u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما