پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : 50811
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم افتتاح شد

قم نيوز : قم نیوز: تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم در مراسمی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.
تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم افتتاح شد
تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم افتتاح شد
به گزارش قم نیوز، آئین افتتاح و بهره‌برداری رسمی از تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم قم و آغاز عملیات اجرایی هشت مجموعه فرهنگی ورزشی، با حضور علی لاریجانی رئیس و احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران و مسوولان استان ظهر امروز در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم یکی از پروژه‌های ویژه شهر قم است که عملیات اجرایی آن از خردادماه سال 95 آغاز شده و اجرای آن را سازمان توسعه و عمران شهرداری بر عهده داشته است.

این پروژه در سه سطح به صورت پل روگذر از بلوار جمهوری اسلامی، زیرگذر از زیرگذر بسیج در بلوار شهیدان محمودنژاد و در سطح به صورت میدان اجرا شده که دو پل دوربرگردان نیز در آن اجرا شده است.

مبلغ پیمان این پروژه که از 10 خرداد 95 آغاز شده بالغ بر 316 میلیارد ریال است و مجموع عملیات اجرایی آن به همراه اتصال به زیرگذر بسیج 425 روز زمان برده است.

مساحت کل زیرگذر در مسیر بلوار شهیدان محمودنژاد 12 هزار 433 مترمربع، مساحت سطح میدان هزار و 384 مترمربع، مساحت عرشه پل 4 هزار و 40 مترمربع و مساحت دوربرگردان‌های سطح میدان 250 مترمربع است.

تکمیل رینگ ترافیکی بلوار جمهوری، کاهش بار ترافیکی در مسیر بلوار جمهوری و بلوار شهیدان محمودنژاد، کاهش زمان سفرهای درون‌شهری و روان‌سازی ترافیک و سهولت دسترسی مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب از جمله اهداف این پروژه ویژه شهری است.

اجرای 386 شمع، بیش از 70 هزار مترمکعب خاکبرداری، قریب به 7 هزار مترمکعب بتن‌ریزی و نزدیک به 2 هزار تن آرماتوربندی از جمله بخش‌های مختلف اجرای پروژه تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با اشاره به افتتاح پروژه تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم در 13 ماه خاطرنشان کرد: این با احتساب بخش جدیدی است که به پروژه اضافه شد و ما توانستیم در موعد مقرر پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

علیرضا قاری قرآن با تاکید بر اینکه این پروژه سه ماه زودتر از نرم شهرهای دیگر به بهره‌برداری رسیده است گفت: ما اکثر پروژه‌های نیمه تمام را افتتاح کردیم و از اسفندماه حجم بالایی از پروژه‌های مهم را بازگشایی کرده‌ایم.

قاری قرآن گفت: در اسفندماه تقاطع مقداد، فروردین بلوار آیت‌الله بروجردی، اردیبهشت رمپ و لوپ تونل غدیر و تقاطع 15 خرداد، اواخر اردیبهشت تقاطع کریمی و کبیری و بسیاری پروژه‌های دیگر به بهره‌برداری رسید و امروز نیز شاهد افتتاح پروژه تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم هستیم.

وی بیان کرد: علاوه بر افتتاح پروژه تقاطع مدافع حرم آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه فرهنگی ورزشی داریم و سعی می‌کنیم در هر منطقه دو فضای فرهنگی ورزشی راه‌اندازی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با تاکید بر اینکه پروژه‌های خوبی از نظر منطق علمی در شهر قم دنبال می‌شود گفت: پروژه‌های خوبی از نظر ترافیکی در شهر در حال اجرا است و شهر در گذشته کشش بار ترافیکی را نداشت و لازم بود از مسیر دیگری تردد در شهر ساماندهی شود و نگاه عالمانه و با منطق بر مدیریت شهری قم حاکم است.

علی لاریجانی گفت: اینکه توجه به مسائل فرهنگی و ورزشی در قم صورت می‌گیرد خصوصا با محوریت مناطق محروم کار ضروری بود؛ هم پارک‌ها ضروری بود هم امکان‌های ورزشی و این موارد کمک می‌کند که شهر قم رشد و پیشرفت بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم در این مسیر تمام مسوولان آینده کشور در دولت جدید حامی شهرداری برای پیشبرد برنامه‌ها باشند گفت: نمایندگان مردم قم در مجلس نیز پیگیر هستیم تا بتوانیم مسایل مختلف در خصوص قم به خوبی رقم بخورد.

لاریجانی خاطرنشان کرد:  با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی کشور باید به دنبال این باشیم که شهرداری‌ها متکی به درآمدهای پایدار خود باشند که یکی از امکان‌های اقتصادی فاینانس است که شهرداری‌ها می‌توانند از آنها بهره‌ گرفته و نیازمند پیگیری برای استفاده از آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها خطوط فاینانس برای ایران ایجاد کرده‌اند افزود: کره جنوبی نیز هشت میلیارد دلار فاینانس برای ایران در نظر گرفته‌اند و ظرفیت خوبی است که از امکانات و تکنولوژی‌های این کشور برای رشد قم استفاده شود.

در پایان این مراسم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و مسوولان استان از خانواده شهدای مدافع حرم محمدعلی قلی‌زاده، احمد جلالی نسب و محمدحسین سراجی تقدیر و از کتاب مصور قم رونمایی شد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcezv8n.jh87zi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما