يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 52863
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد

بهره برداری از پروژه‌های آبفای قم با اعتبار بیش‌از 575میلیارد ریال

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: اعتبار بهره‌برداری از 15 پروژه بیش‌از 550میلیارد ریال و یک پروژه دیگر نیز با اعتباری بیش‌از 25میلیارد ریال کلنگ‌ زنی می‌شود که جمعا بهره‌برداری و کلنگ زنی پروژه‌ها در هفته دولت با اعتباری بیش‌از 575میلیارد ریال انجام می‌شود.
بهره برداری از پروژه‌های آبفای قم با اعتبار بیش‌از 575میلیارد ریال
بهره برداری از پروژه‌های آبفای قم با اعتبار بیش‌از 575میلیارد ریال

به گزارش قم نیوز، علی جان صادق‌پور ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های آبفای استان قم که با حضور استاندار برگزار شد، با اشاره به اینکه در هفته دولت 16 پروژه آب و فاضلاب استان قم بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌شود، اظهار کرد: اعتبار بهره‌برداری از 15 پروژه بیش‌ از 550 میلیارد ریال و یک پروژه دیگر نیز با اعتباری بیش‌ از 25 میلیارد ریال کلنگ‌ زنی می‌شود که جمعا بهره‌برداری و کلنگ زنی پروژه‌ها در هفته دولت با اعتباری بیش‌ از 570 میلیارد ریال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکردهای اصلی نظام و دولت در راستای اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: بخش اصلی منابع مالی شرکت خدمت رسان آب و فاضلاب استان از طریق دریافت آب‌بها و فاضلاب‌بها تامین می‌شود و این شرکت در تلاش است پروژه‌های خود را در راستای اقتصاد مقاومتی و با جذب سرمایه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بخش خصوصی پیگیری کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، افزود: پروژه احداث نیروگاه کوچک آبی با ظرفیت حدود سه مگاوات برق و با اعتباری بیش‌ از 170 میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده بهره‌برداری شده است .

وی از هدر رفتن انرژی در پروژه‌های گذشته یاد کرد و گفت: تأمین پایدار انرژی با استفاده از ظرفیت موجود تأمین صد در صدی سرمایه مورد نیاز از طریق بخش خصوصی، کاهش دی اکسید کربن به میزان ۱۱ هزار تن در سال، اشتغال دائم حدود ۱۰ نفر در پروژه و تأمین الزامات پدافند غیرعامل در تصفیه‌خانه آب قم از جمله ویژگی‌های پروژه احداث نیروگاه کوچک آبی ‌است.
صادق‌پور خاطرنشان کرد: با مدیریت شرکت طراح و سرمایه‌گذار و ایجاد هماهنگی‌های لازم در استان و همکاری مطلوب استانداری عملیات اجرایی این پروژه از دی ماه سال گذشته آغاز و احداث آن در کمتراز هشت ماه صورت گرفت.

وی با اشاره به فعالیت سایت تولید برق از انرژی خورشیدی، مطرح کرد: این پروژه نیز با اعتباری بیش‌از یک میلیارد ریال و توان تولید 20 کیلو وات برق از دیگر پروژه‌های مهمی است که توسط شرکت آب و فاضلاب استان قم در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های که در هفته دولت افتتاح شد می‌توان به طرح توسعه ساختمان ستاد مرکزی آبفا، حفر و تجهیز دو حلقه چاه، توسعه و اصلاح شبکه آب و فاضلاب به طول ۷۸ کیلومتر، نصب ۴ شیر فشارشکن، اجرای بای پس در تصفیه‌خانه آب و اصلاح زون بندی شهرک قدس اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین پروژه‌های اجرای خط انتقال و اصلی فاضلاب عمار یاسر، جابه‌جایی خطوط لوله فاضلاب کنار پل جمهوری، جابه‌جایی خط لوله  فاضلاب جمکران، اجرای خطوط اصلی و شبکه توزیع تقاطع عمار یاسر و ۱۵ خرداد، اجرای خطوط لوله آب تقاطع بلوار کریمی و پیامبر اعظم نیز به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcdsj0k.yt0x96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما