پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : 22964
آیت الله مویدی قمی

جایگاه تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه باید تقویت شود

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مویدی گفت: امیدواریم تفسیر قرآن کریم بتواند جایگاه اصلی خود را در بین طلاب حوزه های علمیه بدست بیاورد و توجه به آن در حوزه بیشتر شود.
جایگاه تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه باید تقویت شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد رضا مویدی قمی که در دهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم و در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) سخن می گفت، با اشاره به ایام پربرکت رجب، اظهار کرد: این ایام فرصت بسیار مناسبی را برای انسان ایجاد کرده است تا به مسائل معنوی توجه کند و از خوان پر برکت رحمت الهی بهره مند شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه از اساتیدی که در حوزه های علمیه درس تفسیر را ارائه می کنند تقدیر می شود، عنوان کرد: فردا شب نیز از اساید و فضلای حوزه علمیه قم در حوزه تفسیر قرآن تجلیل می شود.

دبیر همایش اساتید تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه قم با ارائه گزارشی از این مجمع تصریح کرد: این مجمع عالی به صورت هفتگی جلسات خود را برگزار می کند و برای مثال در این مدت اساس نامه ای در نظر گرفته شده و به تصویب رسیده است.

آیت الله مویدی تصریح کرد: پایه های ۷ تا ۱۰ حوزه های علمیه دارای دروس تفسیر هستند و بر همین اساس باید نسبت به این دروس اهمیت بیشتری داده شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برنامه فردا با سخنرانی آیت الله سبحانی برگزار می شود گفت: تشکیل کارگروه هایی در زمینه تفسیر قرآن و برگزاری دو جلسه از برنامه های اصلی این مجمع بوده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با کمک اساتید حوزه های علمیه بتوانیم این درس تفسیر را در پایه های دیگر حوزه های علمیه نیز قرار دهیم خاطر نشان کرد: امیدواریم تفسیر قرآن بتواند جایگاه اصلی خود را در بین حوزه های علمیه به دست بیاورد.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcc0oqi.2bqie8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما