جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : 26407
استاد حوزه علمیه قم:

وزرای خارجه کنفرانس اسلامی از نقش علما در اتحاد مسلمانان بهره بگیرند

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: وزرای امور خارجه در کنفرانس اسلامی و مجامع بین‌المللی برای شکست رژیم صهیونیستی با علمای دین هماهنگ باشند و از نقش علما در اتحاد مسلمانان کشورهای اسلامی استفاده کنند.
وزرای خارجه کنفرانس اسلامی از نقش علما در اتحاد مسلمانان بهره بگیرند
به گزارش قم نیوز و به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله محسن غرویان با اشاره به شاخص‌های مقاومت اسلامی اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین شاخصی که در مقاومت ملت‌های مسلمان وجود دارد باور و انگیزه‌های دینی است.

وی افزود: باورهای دینی به نیروهای مقاومت در سرزمین‌های اشغالی انگیزه می‌دهد و این انگیزه موجب شده است که در برابر این رژیم منحوس که همه جهان از آن حمایت می‌کنند، مقاومت کرده و تسلیم نشوند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه دومین شاخص مقاومت اسلامی انگیزه حق طلبی است تصریح کرد: سرزمین فلسطین به مردم فلسطین تعلق دارد و رژیم صهیونیستی یک رژیم غاصب است و حق سکونت را از این مردم ستمدیده و مظلوم سلب کرده است.

وی عنوان کرد: عدالت خواهی و حق طلبی ایجاب می‌کند که رژیم اشغالگر از بین برود و این سرزمین مقدس به صاحبان اصلی آن بازگردد.

آیت الله غرویان با بیان این که سومین شاخص اصلی مقاومت اسلامی اتحاد و یکپارچگی است گفت: اتحاد و یکپارچگی در میان مردم سرزمین‌های اشغالی چه در لبنان و چه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، زمینه‌های شکست رژیم صهیونیستی را در جنگ‌های اخیر فراهم کرده است.

وی با بیان این که دولت‌های اسلامی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین باید اتحاد و یکپارچگی داشته باشند عنوان کرد: اتحاد میان کشورهای اسلامی هنوز به حد مطلوب نرسیده است و امیدوارم که تمام کشورهای اسلامی در صف مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار بگیرند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی افزود: برخی از دولت‌های کشورهای اسلامی به این دلیل که زیر چتر آمریکا هستند با این رژیم همسو شده و برای رهایی ملت مسلمان غزه کاری انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه علما و دانشمندان کشورهای اسلامی نقش مهمی در بسیج ملت‌ها دارند تاکید کرد: علما و دانشمندان می‌توانند با تشکیل محافل ضد رژیم صهیونیستی، سخنرانی‌ها مردم مسلمان را برای مقابله با زیاده خواهی‌های این رژیم متحد کنند.

آیت الله غرویان با اشاره به اینکه دین نقش زیادی در اتحاد مردم دارد و علمای دین نیز می‌توانند نقش آفرین باشند گفت: وزرای امور خارجه در کنفرانس اسلامی و مجامع بین‌المللی می‌توانند با علمای دین هماهنگ باشند و از نقش علما در اتحاد مسلمانان کشورهای اسلامی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سلسله مقاومت‌ها و جنگ‌های لبنان و فلسطین به هم پیوسته هستند خاطرنشان کرد: هدف اصلی این مقاومت‌ها، نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی سرزمین‌های اشغالی است و پیروزی در هر یک از این جنگ‌ها الگویی برای مقاومت در کشورهای دیگر می‌شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به این که پیروی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه مبدأ تأثیر گذاری و الهام برای مردم غزه شده است گفت: مردم غزه از شکست اسرائیل در مقابل مقاومت مردم لبنان الهام گرفته‌اند و می‌بینیم که در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی روحیه خود را از دست نمی‌دهند و با انگیزه بالا مقاومت می‌کنند.

وی بیان کرد: هر یک از این مقاومت‌ها تجربه‌ای می‌شود که می‌توان در برابر رژیم صهیونیستی ایستاد و از تضعیف روحیه مبارزان علیه این رژیم جلوگیری می‌کند.

آیت‌الله غرویان با بیان اینکه به گفته فلاسفه بهترین دلیل بر امکان هر کاری وقوع آن است گفت: جنگ ۳۳ روزه ثابت کرد که با روحیه ایثار و شجاعت می‌توان در برابر رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی با دست خالی مقاومت کرده و آن‌ها را وادار به شکست کرد.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdciy5ar.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما