پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 89

مراسم سالگرد بزرگداشت آيت الله بروجردي درقم برگزار مي شود

قم نيوز : قم نیوز: مراسم پنجاه‌ و دومين سالگرد بزرگداشت آيت‌الله‌العظمي‌ بروجردي‌(ره) از مراجع عظام تقليد جهان تشيع در قم برگزار مي‌شود.
مراسم سالگرد بزرگداشت آيت الله بروجردي درقم برگزار مي شود
به گزارش قم نیوز، اين مراسم با حضور مراجع عظام تقليد، علما، روحانيون، اساتيد، طلاب و مردم علاقه مند،به ساحت مرجعيت و فقه و فقاهت سه شنبه ۲۲ شهريور ماه جاري در مسجد اعظم بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

آيت‌الله‌العظمي بروجردي‌(ره) مرجع روشن‌ضمير شيعه در دوران حيات پربركت خود اقدامات شاياني از جمله تاليف كتاب‌هاي فقهي، رجالي، اصولي و كلامي به زبان فارسي و عربي ارائه داده و شاگردان زيادي نيز تربيت نمودند.

آثار ايشان به زبان عربي بيش از ۴۰ جلد مي‌باشد و در زبان فارسي نيز ده‌ها كتاب از جمله توضيح المناسك، توضيح‌المسايل و غيره... به يادگار مانده است.

آيت‌الله‌العظمي بروجردي در عرصه بين‌الملل علاوه بر اعزام مبلغ به كشور‌هاي خارجي اقدام به تاسيس مسجد، مدرسه و حسينيه در برخي از اين كشورها كرده و هم‌اكنون مسجد امام علي‌(ع) در هامبورگ از مهمترين يادگار‌هاي اين مرجع عظيم‌الشان جهان تشيع مي‌باشد.

اين فقيه سترگ در سيزدهم شوال ۱۳۸۰ هجري قمري براي هميشه چشم از جهان گشود و پيكر پاك ايشان در حرم حضرت معصومه‌(س) مدفون مي‌باشد.

انتهای پیام
https://qomnews.ir/vdcc8.q422bqoaal.html
نام شما
آدرس ايميل شما