شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : 36996
با پایان رقابت 25 شطرنج‌باز در قم

زارعی قهرمان شطرنج جام فجر شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت شطرنج استان قم از پایان پیکارهای شطرنج قهرمانی جام فجر با معرفی نفرات برتر این جام در پایان هفت دور رقابت به روش سوئیسی خبر داد.
زارعی قهرمان شطرنج جام فجر شد
به کزارش قم نیوز، حسین رحمتی‌نشاط اظهار کرد: هیئت شطرنج استان قم به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب همزمان درگیر برگزاری رقابت‌های لیگ باشگاه‌های قم و همچنین پیکارهای جام فجر بود.

وی ادامه داد: رقابت‌های لیگ شطرنج باشگاه‌های استان قم را تا هفته پایانی نیم‌فصل رساندیم و بلافاصله اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری مطلوب و با کیفیت مسابقات شطرنج قهرمانی جام فجر کردیم و این پیکارها با رقابت جذاب شطرنج‌بازان برگزار شد.

رئیس هیئت شطرنج استان قم با اشاره به حضور ۲۳ شطرنج‌باز در این مسابقات، عنوان کرد: پیکارهای قهرمانی شطرنج قم با عنوان جام فجر در حالی برگزار شد که شرکت‌کنندگان به مدت یک هفته و در هفت دور به روش سوئیسی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: شطرنج‌بازان شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات در تلاش برای کسب عناوین برتر به میزبانی سالن شطرنج مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم با یکدیگر به رقابت پرداختند و سرانجام عباس زارعی با کسب ۶ امتیاز در صدر ایستاد و قهرمان شد.

رحمتی‌نشاط بیان کرد: همچنین مهدی بیگدلی به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت و جایگاه سوم این دوره از رقابت‌ها به سعید شریعت اختصاص یافت در حالی که این شطرنج‌باز موفق به کسب پنج امتیاز شد، ضمن اینکه مقام چهارم را نیز مهدی مطلبی به دست آورد و سیدسعید چاوشی و مجید برزو پنجم و ششم شدند.

وی در ادامه از اعزام شطرنج‌بازان قم به رقابت‌های رده‌های سنی قهرمانی کشور خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون شطرنج، رقابت‌های شطرنج قهرمانی کشور در سال ۹۴ ویژه رده‌های سنی هشت تا ۱۰ سال و ۱۲ سال در اسفند ماه برگزار می‌شود و نمایندگان قم نیز در آن حضور می‌یابند.

رئیس هیئت شطرنج استان قم بیان کرد: برگزاری رقابت‌های لیگ شطرنج باشگاه‌های قم و همچنین مسابقات شطرنج جام فجر این فرصت را به هیئت شطرنج داد تا بهترین‌های این رشته را در تمام رده‌های سنی شناسایی کرده و برای مسابقات مهم آتی نظیر لیگ برتر و پیکارهای قهرمانی کشور آماده کند.

وی یادآور شد: رقابت‌های قهرمانی کشور در بخش دختران به میزبانی هیئت شطرنج استان مازندران و در قسمت آقایان به میزبانی هیئت تهران برگزار می‌شود، ضمن اینکه رقابت‌های رده سنی ۱۴ تا ۱۶ سال و ۱۸ سال بخش پسران نیز به میزبانی هیئت خراسان‌رضوی در مشهد مقدس برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در بخش دختران نیز به میزبانی هیئت قزوین پیکار می‌کنند.

رحمتی‌نشاط در پایان اظهار کرد: شطرنج‌بازان تیم تربیت‌ قم نیز این ماه، در جریان مراحل پایانی مسابقات فصل جاری لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان برای ارتقای جایگاه خود در جدول رده‌بندی به مصاف رقبای مدعی حاضر در این پیکارها می‌روند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcceoq1.2bqeo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما