قم نيوز : قم نیوز: در پی معرفی كرم رضا پيريايی به عنوان استاندارجديد قم و عزل حجت الاسلام محمدحسین موسی پور، وبلاگ ضد انحراف نامه ای از سوی دانشجویان قم منتشر نموده که گزیده ای از آن را در اینجا می خوانید.
نامه سرگشاده دانشجويان قم به وزير كشور درباره انتصاب استاندار جديد قم
به گزارش قم نیوز، در پی عزل حجت الاسلام محمدحسین موسی پور و معرفی کرم رضا پیریایی به عنوان استاندار جدید قم، وبلاگ  ضد انحراف نامه ای اعتراض آمیز از سوی دانشجویان قمی به مصطفی محمدنجار، وزیر کشور منتشر نموده است که گزیده ای از این نامه در ذیل می آید.

در ابتدای این نامه آمده است: امضاء كنندگان نامه حاضر جمعی از دانشجويان قمی دانشگاه های کشور هستيم كه بر اساس وظيفه شرعی و همچنين شناختی كه از مسائل جاری و شرايط فعلی كشور و به ويژه استان مقدس قم داريم، مطالبی را پيرامون انتصاب استاندار جديد قم به عرض می رسانيم. بدون شك عزل و نصب مديران در قوه مجريه از اختيارات هيئت محترم دولت است اما معرفی آقای " كرم رضا پيريايی" به عنوان استاندارجديد قم موجی از حيرت و تعجب را در ميان كسانی كه با مواضع، گرايش های سياسی و سوابق عملكرد اجرايی ايشان آشنايی بيشتری دارند، برانگيخت.

در ادامه این نامه به برخی مواضع و سوابق "کرم علی پيريايی" اشاره شده است.

همچنین در این نامه آمده است: پذيرش مسووليت استانداری درقم در كمترين حد انتظار، نيازمند داشتن توان و ظرفيت تعامل با حوزه های علميه، مراجع معظم تقليد و علماست و توجه به نصايح دلسوزانه آنان بايد مد نظرهمه مسوولين استان و كشور باشد. در حالی كه آقای پيريايی در طول بيش از دو سال استانداری خود در همدان و علی رغم پيگيری های روحانيون و حوزه های علميه حتی يكبار دعوت برای حضور و پاسخگويی در جمع فضلا و اساتيد حوزه علميه را نپذيرفت، چگونه می توان از ايشان انتظار تعامل با حوزه های علميه را داشت؟ اين مسئله تاجايي پيش رفت كه طلاب و مسوولين حوزه های علميه همدان به وسيله مصاحبه و بيانيه و اعلام مواضع رسمی نسبت به ايشان انتقاد نموده و رسماً اعلام كردند وی به حوزه های علميه بی احترامی نموده و هيچگاه او را به حوزه علميه راه نخواهند داد! (كليه اين مطالب در روزنامه جوان و نشريات محلی استان همدان منتشر و ثبت و ضبط شده است.) ايشان كه تاب تحمل انتقاد دلسوزانه يكی از ائمه جمعه استان همدان را ندارد و اقدام به شكايت از آن امام جمعه محترم می كند، چگونه می تواند حتی شنونده مطالبات حوزيان در مركز تشيع باشد؟

در ادامه این نامه آمده است: اگر چه مردم ولايتمدار و جوانان انقلابی همدان نيز با جلوگيری از سخنرانی آقای پيريايی به عنوان سخنران پيش از خطبه نماز جمعه همدان در نهم دی سال۹۰ موضع صريح خود را نسبت به ايشان اعلام نمودند، اما تصور كنيد با توجه به مطالب گفته شده آيا حضور ايشان در قم به صلاح است؟

در انتهای این نامه آمده است: نكته آخر اينكه روش كنار گذاشتن ناگهانی و نحوه ابلاغ بركناری به استاندار قم ما رابه ياد ماجرای عزل آقای متكی و ردپای همان جريان خاص انداخت!

خلاصه اينكه: جناب آقای نجار، مردم شريف قم
آنچه وظيفه ما دانشجويان امضاء كننده اين نامه فقط به وسيله" گفتن" است، مشاهده ردپای حضور جريان انحراف در قم بنابر شواهد روشن ذكر شده است. با اين شرايط انتصاب فرد جديد معرفی شده برای استانداری قم به هيچ وجه به صلاح قم نيست و شايسته است از معرفی و آغاز به كار رسمی ايشان جلوگيری كنيد.

شایان ذکر است، اسامی این دانشجویان در انتهای نامه در وبلاگ ضد انحراف آمده است.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdcj.heafuqeaisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما