پنجشنبه ۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : 31067
مدیرکل هواشناسی قم:

گرد و غبار در هوای قم کاهش می‌یابد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل هواشناسی استان قم از کاهش سرعت وزش باد و به تبع آن کاهش کرد و غبار در هوای قم در روزهای پایانی هفته خبر داد.
گرد و غبار در هوای قم کاهش می‌یابد
به گزارش قم نیوز، یحیی زارع با اشاره به اینکه حداقل دمای امروز ۲۵ درجه سانتی گراد است، اظهار داشت: دمای قم امروز در گرمترین ساعات خود به ۴۱ درجه سانتی گراد می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به اینکه وضعیت هوای امروز کمی تا قسمتی ابری است، افزود: وزش باد شدید از سمت شرق با سرعت ۵۰ الی ۷۰ کیلومتر بر ساعت برای امروز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز پدیده گرد و خاک را به صورت محسوس داریم، خاطرنشان کرد: فردا با کاهش سرعت وزش باد از غلضت گرد و خاک کاسته می‌شود.

زارع با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوای فردا ۴۰ درجه پیش بینی شده است، تصریح کرد: حداقل دمای فردا ۲۵ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به اینکه فردا نیز پدیده گرد و غبار و وزش باد را از سمت شرق داریم، تاکید کرد: فردا سرعت وزش باد بین ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر پیش بینی شده است که نسبت به امروز کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه واژه‌ی ریزگرد یک غلط مصطلح است که امروزه به کار می‌رود، خاطرنشان کرد: گرد و خاک از تبعات خشکسالی و استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی و فرسایش خاک است.

زارع با اشاره به اینکه معمولاً پدیده گرد و خاک ریشه داخلی دارد و منشاء آن شرق استان قم است، گفت: چون در این فصل از سال اغلب بادها از سمت شرقی هستند و خشکسالی حدود ۷ سال است که به صورت مداوم گریبانگیر استان قم شده است؛ پدیده گرد و خاک هم به تبع آن شدت گرفته است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcguz9w.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما