چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : 37700
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل هواشناسی قم خبر داد:

بارش باران در قم تا یکشنبه ادامه دارد/ جمعه اوج بارش

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل هواشناسی استان قم از ادامه دار بودن بارش باران تا یکشنبه آینده در این استان خبر داد.
بارش باران در قم تا یکشنبه ادامه دارد/ جمعه اوج بارش
به گزارش قم نیوز، هوای گرمی که از اوایل هفته جاری نوید تابستانی زودرس را در قم می‌داد از ظهر سه‌شنبه با ابری شدن هوا و بارانی که بوی بهار را با خود همراه آورده بود ناگهان به سمت خنکای بهار رفت تا رگبار‌ها و بارش‌های تند بهاری هوایی دلپذیر را برای قم به ارمغان آورد،

مدیرکل هوا‌شناسی این استان باران بهاری را  تا یکشنبه آینده برای استان قم پیش بینی کرد.

یحیی زارع در این گفتگو از ورود سامانه بارش زا در کشور خبر داد که سبب بارش باران، رگبار رعد و برق و وزش باد در شهرهای مستعد می‌شود و در این زمینه قم را نیز یکی از شهرهای مستعد برای تحت تاثیر قرار گرفتن این سامانه معرفی کرد.

وی به ادامه دار بودن شدت بارش‌ها در قم طی روزهای آینده اشاره و افزود: این سامانه ابرناکی، وزش باد و بارش باران را برای قم به ارمغان آورده است.

مدیرکل هوا‌شناسی استان قم ضمن پیش بینی‌ها از ادامه دار بودن بارش‌ها تا یکشنبه اوج این هوای بهاری را از شب جمعه تا ظهر این روز پیش بینی کرد.

وی ادامه داد: طی روزهای بارش باران بعد از ظهر‌ها رگبار و رعد و برق اوج بیشتری را به خود می‌گیرد.

زارع در ادامه بیشترین بارش در قم را مربوط به بخش دستجرد با 11 و 8 دهم میلیمتر معرفی و کمترین را نیز شهر قم با 4 و 8 دهم میلیمتر دانست.

گرچه بارش باران و خنکای مطبوع بهار همه را به وجد می‌آورد اما در کنار آن مشکلاتی همچون آبگرفتگی معابر را در شهر قم در کنار خود دارد معضلی که هرساله با بارش حتی اندکی از رحمت الهی در خیابان‌های جاری می‌شود و هر ساله گرچه برای حل آن برنامه ریزی می‌شود اما این حکایت همچنان باقی است.

انتهای خبر/135
https://qomnews.ir/vdcgzu9w.ak9uz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما