دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 32962
منبع : خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم پاسخگوی مراجعه کنندگان در قالب نرم افزار وب و اندروید است

قم نيوز : قم نگار: قائم مقام پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی گفت: با توجه به اینکه دنیای امروز، عصر فناوری های نوین می باشد، دفتر معظم له در قابل دغدغه های مردم متعهد و مسئولانه عمل می کند و برای تسریع این مهم از تکنولوژی روز بهره می برد.
پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم پاسخگوی مراجعه کنندگان در قالب نرم افزار وب و اندروید است
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام محمد جواد فاضل با اشاره به رونمایی سایت جدید معظم له، اظهارداشت: آنچنانکه از واژه مرجع بر می آید، صاحب به این عنوان، محل رجوع است و آنکه خود را در چنین معرضی عرضه می کند لازم است سرشار از علم و معرفت باشد و بسیارند ستارگانی که در آسمان پرفروغ شیعه به این خلعت مزین بوده اند.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم ادامه داد: اما مراجعه ارباب رجوع دارای ابزار و لوازماتی است، که این ستارگان اگر به این ابزار مسلح نباشند، آن علم و معرفت در گوشه ای خاک خواهد خورد.

وی افزود: حضرت آیت الله مکارم شیرازی از جمله همان ستارگانی است که این خلعت برتنشان خوش نشسته است، ولی هرگز از مرام پاسخگویی به ارباب رجوع غافل نبوده و در این مسیر از هر وسیله مشروع و نوآورانه ای بهره جسته است.

حجت الاسلام فاضل گفت: پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له سالهای سال است در راستای همین هدف والا راه اندازی شده و علی الدوام در حال به روز رسانی خود بوده است و بهره گیری از راه های نوین پاسخگویی و اطلاع رسانی از اولویت های پایدار این پایگاه می باشد.

وی بیان داشت: پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی از طریق ارتباط برخط که به نوعی ارزان ترین و سریع ترین روش پاسخگویی است در قالب نرم افزار وب و اندروید روزانه پاسخگوی صدها مراجعه کننده ای است که تشنه راه کمال هستند.

وی ادامه داد: پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی از طریق پست الکترونیک که تعهد دارد پاسخ سوالات را حداکثر ۷۲ ساعت پس از دریافت، ارسال کند.

قائم مقام پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: برای پاسخ گویی به مردم سهل الوصول ترین روش، پاسخگویی از طریق پیام کوتاه است که مقلدین معظم له می توانند با ارسال سوال شرعی خود به شماره ۱۰۰۰۰۱۰۰ پاسخ سوال خود را در طولانی ترین زمان ۲۴ ساعت بعد دریافت کنند که در برخی از اوقات مدت زمان انتظار در حد چند دقیقه است.

حجت الاسلام فاضل با بیان اینکه لازمه یک پاسخگویی مطلوب آن است که پاسخگو پیوسته به نظرات فقهی، اصولی و اعتقادیِ آنکه از او نمایندگی دارد دسترسی داشته باشد، اظهارداشت: در همین راستا بخش های محتوای فقهی و محتوای اعتقادی پایگاه به جهت تامین خوراک پاسخگویان و همچنین تمام کسانی که راه خود به سوی خدا را در میان صفحات وب می جویند، در تمامی این سال ها با بهره گیری از انس و الفتی که شخص معظم له با نمایندگان خود ایجاد کرده از آخرین نظرات ایشان مطلع می شوند و آن را در منابع موجود بازتاب می دهند و منابع را به لحاظ ویرایش محتوایی و دسته بندی جدیدتر به روز می کنند.

وی به دیگر بخش های پایگاه اشاره کرد و افزود: در بخش محتوای فقهی با یک ایده نو، یک پروژه در حال انجام است که تمام نظرات معظم له در تمامی ابواب فقهی و کلیه منابع بررسی می شود و پس از تجمیع و ویرایش، آخرین نظرات استخراج می گردد. این پروژه که به نام جامع المسائل شناخته می شود در بسیاری از ابواب فقهی به سرانجام رسیده که امید است در آینده نزدیک در پایگاه بارگذاری شده و همچنین به زینت چاپ آراسته گردد.

وی ادامه داد: در بخش محتوای اعتقادی با سه رویکرد پژوهش های کتاب محور، شبهه محور و موضوع محور، تمامی آنچه که مورد نیاز یک مسلمان متدین است، آماده شده و یا در حال آماده سازی است. هزاران عنوان پرسش و پاسخ از معارف اسلامی و پاسخ به شبهات حاصل سالهای سال تلاش بی وقفه پژوهشگران این بخش می باشد. تعامل با سایر مراکزی که در این خصوص فعالیت می کنند از رویکردهای جدید و مترقی این بخش می باشد.

حجت الاسلام فاضل یادآور شد: بخش امور بین الملل پایگاه معظم له با در اختیار داشتن نیروهایی مجرب که غالبا خودشان تبعه کشور مقصد هستند با ترجمه تالیفات و محتوای فقهی و اعتقادی موجود در سایت، در صدد التیام روح آنانی است که در تهاجمات فرهنگی به دنیای اسلام دچار لطمه و آسیب شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون منابع بسیاری به زبان های عربی، انگلیسی، اردو، آذربایجانی، روسی، اسپانیولی و فرانسوی ترجمه و بارگذاری شده است.

وی بیان داشت: علم و معرفت در اصول و فقه و اعتقادات خلاصه نمی شود و علم گاهی به قرآن و کلام معصومین علیهم السلام است، و گاهی به زمان؛ علم به زمان لازمه مرجعیت است؛ حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی که از عالم ترین علماء به زمان است، همیشه با موضع گیری های سنجیده و به موقع در صف اول مرجعیت شیعه حضور دارند.

حجت الاسلام فاضل گفت: بازتاب این وقایع مهم بر عهده بخش اطلاع رسانی پایگاه می باشد، که با عمل به این مسئولیت خطیر، علاقه مندان معظم له را در جریان آخرین دیدگاه ها و موضع گیری های ایشان قرار می دهد، انتشار متن، صوت و فیلم دروس معظم له در اسرع وقت از مهم ترین وظایف این بخش است.

قائم مقام پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: یکی از جدیدترین اقدامات این بخش، تهیه ویژه نامه ای به نام «یادداشت روز» است که در مناسبت های مختلف با استفاده از بیانات، تالیفات و مواضع معظم له تهیه و عرضه می گردد.

علاقه مندان می توانند برای بهره بیشتر به نشانی اینترنتی www.makarem.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb59bf.rhb50piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما