يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : 34302
عضو مجلس خبرگان رهبری :

حوزه های علمیه از اندیشه های ناب امام باقر(ع)نهایت استفاده را ببرند

قم نيوز : قم نگار: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حوزه‌های علمیه در راستای نشر اندیشه‌های زلال امام باقر (ع) فعالیت بیشتری انجام دهند گفت: اندیشه امام باقر (ع) در زمینه فقه بی نظیر بود که حوزه‌های علمیه وطلاب باید اهتمام بیشتری داشته باشند و از این اندیشه ناب حداکثر استفاده را ببرند.
حوزه های علمیه از اندیشه های ناب امام باقر(ع)نهایت استفاده را ببرند
آیت الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار قم نگار، با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد امام باقر (ع) با اشاره به اقدامات امام باقر (ع) در زمینه نشر مذهب تشیع اظهار داشت: رشد مکتب تشیع در زمان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) صورت گرفت و این دو امام همام زمینه مناسب را برای ائمه (ع) دیگر فراهم کردند، پس از جریان عاشورا نظام شیعه رو به تزلزل و ضعف رفت و در زمان این دو امام معصوم (ع) زمینه مناسبی برای امامت معصومین (ع) دیگر فراهم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از ارکان عظیم نظام تشیع در زمان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) رقم خورد ودر ایام انقراض بنی امیه و حلول و سالگرد روی کار آمدن بنی عباس بود که امام باقر (ع) و امام صادق (ع) در راستای تبلیغ تشیع و اعلام حقایق و معارف شیعه برآمدند.

آیت الله ممدوحی با بیان این که حوزه‌های علمیه در راستای نشر اندیشه‌های زلال امام باقر (ع) فعالیت بیشتری انجام دهند بیان کرد: اندیشه امام باقر (ع) در زمینه فقه بی نظیر بود که حوزه‌های علمیه وطلاب باید اهتمام بیشتری داشته باشند و از این اندیشه ناب حداکثر استفاده را ببرند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که روش امام باقر (ع) در نشر مکتب اهل بیت (ع) بر ولایت مداری استوار بود عنوان کرد: ائمه (ع) و به خصوص امام باقر (ع) بر ولایت مداری تاکید زیادی داشتند و برای آن اهمیت زیادی قائل می‌شدند و جامعه را با ولایت مداری رشد داده بودند.

وی با تاکید بر حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی توسط ملت ایران گفت: رکن اساسی انقلاب اسلامی همان گونه که امام خمینی (ره) فرمودند بر ولایت مداری استوار است و اگر جامعه اسلامی بخواهد که به موفقیت برسد باید همواره در مسیر ولایت حرکت کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb5fbf.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما