پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۱
کد مطلب : 13315
با وجود اهمیت حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید،

صدا و سیما قم را زیر مجموعه استان مرکزی قرار داد!

قم، اصفهان، مرکزی، یزد، سمنان، قزوین و البرز در یک ردیف قرار داده شدند
قم نيوز : قم نیوز: با تقسیم بندی مراکز صدا و سیما به پنج منطقه کشوری، قم علی رغم اهمیتی که به سبب وجود حوزه علمیه و مراجع عظام تقلید دارد، زیر مجموعه استان مرکزی و هم ردیف 6 استان دیگر قرار گرفت.
صدا و سیما قم را زیر مجموعه استان مرکزی قرار داد!
به گزارش قم نیوز، اگر چه سال ها از استان شدن قم می گذرد اما تا همین اواخر برخی از مناسبات اداری این استان حساس و مهم، توسط استان مرکزی یا استان‌های همجوار انجام شده است که راه آهن قم یا شرکت برق منطقه ای قم از آن جمله هستند و اخیرا مستقل شده اند.

اگر چه استان قم تنها یک شهرستان دارد و زمزمه پیوستن شهرستان های جدیدی چون ساوه یا آران و بیدگل به آن هست، اما همین یک شهرستان آن چنان در سپر سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران و جهان اسلام موثر است که برخی تاثیر آن را هم ردیف پایتخت و چه بسا بیشتر می دانند.

وجود حوزه علمیه قم، مراجع عظام تقلید و مدارس مهم علمیه از یک سو و حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از سوی دیگر به همراه قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی 17 استان کشور، این استان را بدل به مرکزی حساس برای جهان اسلامی کرده است.

با این اوصاف بازگشت به دوران سابق و قرار گرفتن مجدد امور اداری قم زیر سایه استان مرکزی، مشخص نیست از سوی چه کسانی به رئیس تازه نفس صدا و سیما منتقل شده است اما به هر حال در حکمی از سوی سازمان صدا و سیما، قم هم ردیف 6 استان دیگر، زیر مجموعه استان مرکزی شده است!

خبرگزاری تسنیم خبر داده است که در نشست مشترک معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما با مدیران کل مراکز، دبیران مناطق پنج‌گانه مراکز صدا و سیما معرفی شده‌اند.
در این نشست حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم با اظهار قدردانی از آقایان نصرپور، علی‌نژاد، کشفی، لاوری و صادقی جهانی دبیران مناطق یک تا پنج مراکز صدا و سیما، آقایان نهاوندی (مدیرکل مرکز خراسان رضوی)، صفری (مدیرکل مرکز زنجان)،کمالی (مدیرکل مرکز خلیج فارس)، رحیمی (مدیرکل مرکز خوزستان) و قربانی جم (مدیرکل استان مرکزی) را به‌عنوان دبیران جدید مناطق پنج‌گانه معرفی کرد.

تسنیم می افزاید: مراکز صدا و سیمای استانی به پنج منطقه تقسیم شده‌اند که مراکز مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و گیلان جزو منطقه یک، مراکز آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، مهاباد، همدان و زنجان در منطقه دو، مراکز کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کیش زیرمجموعه منطقه 3، مراکز خوزستان، آبادان، بوشهر، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری در منطقه چهار و مراکز قم، اصفهان، مرکزی، یزد، سمنان، قزوین و البرز در زیرمجموعه منطقه 5 قرار دارند.


به نظر می رسد از این به بعد سراغ مدیر صدا و سیمای قم را باید از استان مرکزی گرفت و هر هفته یک بار وی باید برای اخذ دستورات! و دستورالعمل ها به اراک سفر کند و در واقع تنها مجری اوامر رئیس منطقه مرکزی خواهد بود، آن هم اوامری که از سوی تهران به آن منطقه می رسد و پس از پیمودن مسیری طولانی، به دست ساکنان فعلی کارخانه ایران مرینوس سابق می رسد.

بهتر بود منطقه مرکزی کشور زیر نظر قم قرار می گرفت و مدیر قوی ای برای صدا و سیمای قم انتخاب می شد نه این که قم زیر مجموعه اراک قرار داده شود!

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdccp1qs.2bq1s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آیا میدانید که مدیر کل صدا و سیمای مرکزی از معدود مدیران خوش فکر متعهد ومتخصص رسانه ملی است .از قدیم گفتن خلایق هر چه لایق