پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : 27507
معاون استاندار قم:

پیگیری‌های شهرداری قم و تخصیص بودجه مشکل مترو را رفع کرد

قم نيوز : قم نیوز:معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار قم با اشاره به مشکلات اقتصادی پروژه مترو قم گفت: پروژه مترو قم مانند بیشتر طرح‌های بزرگ دارای مشکلات زیاد اقتصادی بود که با پیگیری‌های شهرداری قم این مشکلات برطرف شد.
پیگیری‌های شهرداری قم و تخصیص بودجه مشکل مترو را رفع کرد
به گزارش قم نیوز،‌ سید حسن رضوی بعدازظهر امروز در بازدید از پروژه مترو قم با اشاره به پیشرفت این پروژه اظهار داشت: پروژه مترو قم نیز مانند بیشتر طرح‌های بزرگ دارای مشکلات اقتصادی زیادی بود که با پیگیری‌های شهرداری قم که کارفرمای این پروژه است، این مشکلات برطرف شد.
 
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار قم افزود: در برنامه بودجه‌بندی استان‌ها هر استان بودجه‌ عمرانی مخصوص به خود دارد که در قم نیز این مبلغ بالغ‌بر  600 میلیارد تومان بوده که بخشی از این مبلغ به پروژه‌های قطار شهری و متروی قم اختصاص یافت.
 
وی با اشاره به تجربیات قرارگاه خاتم‌الانبیا درزمینهٔ انجام پروژه‌ها و حفاری، تصریح کرد: بودجه‌ پروژه از منابع مالی مختلف ازجمله تملک تامین شده و امسال نیز 53 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
 
رضوی مهر، عنوان کرد: در جلسه‌ای با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی اوراق سقف مشارکت از 150 میلیارد تومان به 350 میلیارد رسید و تا بهمن‌ماه امسال این اوراق مشارکت‌ توسط بانک عامل کارسازی می‌شود که این طرح نیز در تأمین اعتبار پروژه اهمیت ویژه‌ای دارد.
 
وی با اشاره علت تأخیر پروژه مترو، گفت: مشکل تأمین اعتبار یکی از مشکلات این پروژه بود که به دلیل وجود پروژه‌های کلان در سطح کشور رخ داد و سبب وقفه در انجام پروژه مترو شد.
 
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار قم از سرعت گرفتن حفاری در این پروژه خبر داد و تصریح کرد: اکنون روزانه 25 متر در این پروژه حفر تونل با استحکام آماده سازی تونل انجام می‌شود که سرعت بسیار خوبی است و در نوع خود رکورد به حساب می‌آید.
 
رضوی مهر با اشاره به سیاست دولت درزمینهٔ پروژه‌های کلان ریلی، خاطرنشان کرد: وزیر راه در سفر خود به استان قم نیز بر کاهش زمان سیر قطار قم تهران تأکید داشت، زیرا توسعه پروژه‌های ریلی سبب کاهش ترافیک جاده‌ای می‌شود.
 
پروژه مترو قم از سوی موسسه حرا وابسته به قرارگاه خاتم الانبیاء در حال اجراست و به گفته کارشناسان این قرارگاه با وجود عدم پرداخت اعتبار مصوب برای این پروژه، تاکنون نسبت به ادامه متروی قم و از جمله خرید دستگاه  TBM منحصر به فرد اقدام کرده است و اکنون با تخصیص اعتبار، با پیشرفت خوبی همراه است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdca0mnu.49n0w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما