دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : 21209
رئیس پلیس راهنمایی رانندگی مطرح کرد

گذشت و صبوری شعار پلیس راهنمایی و رانندگی در سال ۹۳

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور گفت: شعار امسال راهنمایی رانندگی، گذشت و صبوری در رانندگی است و کاهش سرعت، نشان از افزایش صبوری در رانندگی دارد.
گذشت و صبوری شعار پلیس راهنمایی و رانندگی در سال ۹۳
به گزارش قم نیوز، سردار اسکندر مومنی مقدم در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در بحث تصادفات و حوادث جاده‌ای از رتبه‌های نخست دنیا به رتبه‌های میانی رسیده‌ایم که این موضوع با حضور و همکاری همه دستگاه‌ها و روحانیت رخ داده است، اظهار کرد: این در حالی است که حجم خودرو‌ها، ۳ برابر شده است که این کاهش در دنیا در عرض ۴ یا ۵ سال، بسیار خوب بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور افزود: نوروز، بزرگ‌ترین عملیات ترافیکی سال است که مردم بیش از یک بار به سفر می‌روند و امسال، تردد جاده‌ای، به میزان ۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور تصریح کرد: سرعت متوسط کشور، ۴ کیلومتر کمتر شده است و از ۸۴ کیلومتر، به حدود ۸۰ کیلومتر رسیده است.

وی تصریح کرد: شعار امسال راهنمایی رانندگی، گذشت و صبوری در رانندگی است و کاهش سرعت، نشان از افزایش صبوری در رانندگی دارد.

مومنی خاطرنشان کرد: کاهش کلی تصادفات نسبت به سال قبل، ۹ درصد بوده است که البته در ابتدای سال، این کاهش، ۱۳ درصد بود و در روزهای اخیر، کمی افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور، واژگونی، عدم توجه به جلو و سرعت غیر مجاز را سه علت اصلی تصادفات کشور دانست و تاکید کرد: رانندگی در حال استراحت، توجه و دقت بیشتر و عدم عجله و شتاب، باعث کاهش تصادفات می‌شوند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز بر افزایش ایمنی سفر تاکید کرده‌اند و همه عوامل نیز برای افزایش ایمنی سفر تلاش می‌کنند و مردم کشور ما به علت ارادت به مراجع و علما، از توصیه‌های بزرگان تبعیت می‌کنند و از سوی دیگر با تعداد اندکی که مقررات را رعایت نمی‌کنند، برخورد سخت گیرانه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdnx0x.yt0fz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما