پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 26072

برای هر میزان سرمایه‌گذاری در قم احترام قائلیم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: برای هر میزان سرمایه‌گذاری در قم احترام قائلیم و شرایط مناسب را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنیم.
برای هر میزان سرمایه‌گذاری در قم احترام قائلیم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری چهارشنبه شب در جلسه مشترک مدیریت شهری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در قم اظهار کرد: همان‌طور که در چند سال اخیر اعلام کرده‌ایم، باز هم تاکید می‌کنیم که نسبت به سرمایه‌گذاران توجه لازم را داشته و در خصوص هماهنگی و همکاری با آنها به منظور تسهیل سرمایه‌گذاری در شهر قم آمادگی کامل داریم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر قم در دوره‌های سوم و چهارم این رویکرد را دارند که باید از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری حمایت کرد، زیرا به این باور رسیده‌اند که نمی‌توان شهری را به عمران و آبادانی رساند مگر اینکه از سرمایه‌گذاران حمایت لازم صورت بگیرد.

شهردار قم با بیان اینکه سطح و گرید سرمایه‌گذاران متفاوت است، گفت: برای هر میزان سرمایه‌گذاری در قم احترام قائلیم و شرایط را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که این رویکرد در شورای شهر و شهرداری قم وجود دارد؛ از ابتدای تشکیل شهرداری در قم تا ابتدای دوره مدیریت جدید، دو پروژه سرمایه‌گذاری مشترک در قم وجود داشته که یکی از آنها احداث مجتمع زمزم و دیگری مجتمع ناشران بود که با مشکلاتی مواجه شدند ولی در دوره جدید، تعداد پروژه‌های مشارکتی ۱۸ مورد بوده است.

دلبری خاطرنشان کرد: بر این باوریم که هر کاری که در قم انجام می‌شود به عمران و آبادانی شهر کریمه اهل بیت (س) کمک خواهد کرد.

شهردار قم با بیان اینکه احداث فرودگاه در قم موجب رونق اقتصادی و عمران و آبادانی شهر خواهد شد، گفت: اصل این کار که در قم صورت می‌گیرد نوعی برند برای شهرمان محسوب می‌شود و فرصتی عظیم به شمار می‌رود.

وی افزود: در دولت دهم مصوب شد سه شهر قم، مشهد و شیراز اگر دارای فرودگاه باشند، منطقه آزاد زیارتی در آنها راه‌اندازی شود. مشهد و شیراز این قید را داشتند ولی قم هنوز دارای فرودگاه نیست؛ اگر منطقه آزاد زیارتی در قم ایجاد شود آن‌گاه مسافران خارجی می‌توانند بدون ویزا به قم مسافرت کنند.

دلبری با بیان اینکه باید زیرساخت‌های موجود برای افزایش سرمایه‌گذاری در قم را فراهم کرد، گفت: نگاه شهرداری قم به این مقوله منطقی و بر اساس سود توجیه شده برای سرمایه‌گذاران است و سرمایه‌گذاران هم رویکرد معقولی دارند.

شهردار قم خاطرنشان کرد: تحولات اخیر در حوزه سرمایه‌گذاری در قم موجب افزایش ریالی و تعداد پروژه‌های مشترک شهری شده است؛ در ساختار مناطق شهری قم هم همین تحول پیگیری می‌شود و نمایندگانی در مناطق مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به تفاهم و همدلی میان شورا و شهرداری در بسیاری از امور از جمله لزوم سرمایه‌گذاری در قم گفت: از همه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی دعوت می‌کنیم با حضور در قم، علاوه بر افزایش سرمایه‌های خود به رونق و آبادانی شهر کریمه اهل بیت(س) هم کمک کنند.

دلبری با بیان اینکه اقدامات سه ساله اخیر مدیریت شهری قم در سه مقطع کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بوده است، عنوان کرد: پروژه‌های عمرانی جزو طرح‌های بلندمدت است و برای سال‌ها باقی خواهد ماند، ضمن اینکه تلاش‌های سه ساله در این زمینه، به تدریج نمایان خواهد شد.

شهردار قم انعطاف در مدیریت یعنی تعریف ضوابط بر اساس نیازهای سرمایه‌گذاران را ویژگی شورا و شهرداری قم دانست و تصریح کرد: معاونت امور زیربنایی و شهرسازی و دیگر بخش‌های مدیریت شهری قم با همین رویکرد به فعالیت خود مشغول هستند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgxz9x.ak93u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما