چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : 29330
دبیر فعالان اقتصادی استان قم:

اتاق بازرگانی نیازمند فکر و روحیه‌ جدید است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر فعالان اقتصادی استان قم گفت: باید اتاق بازرگانی سنتی تبدیل به اتاق بازرگانی با نیروی نسل جدید و با افکار و روحیه جدید شود تا بتواند در مسیر خدمت به شهر کریمه اهل‌بیت (س) قدم بردارد.
اتاق بازرگانی نیازمند فکر و روحیه‌ جدید است
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل حجازی با اشاره به اینکه استان قم از نظر جایگاه و موقعیت می‌تواند رتبه ممتازی را در کشور داشته باشد، اظهار کرد: یکی از شروط لازم برای تحقق این هدف داشتن اتاق بازرگانی پویا و فعال است و افرادی باید در آن فعالیت کنند که منافع ملی را در نظر بگیرند نه اینکه در پی منافع شخصی باشند.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بزرگانی موتور محرکه اقتصاد استان است، ابراز کرد: استان قم در مسیر مواصلاتی ۱۸ استان کشور قرار گرفته است و می‌تواند نقش اثرگذاری در اقتصاد کشور داشته باشد. ولی باید پرسید چرا اتاق بازرگانی قم رتبه آخر را در کشور دارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره اینکه تغییر در اتاق بازرگانی می‌تواند به توسعه و عمران و آبادانی استان کمک شایانی کند بیان کرد: باید اتاق بازرگانی سنتی تبدیل به اتاق بازرگانی با نیروی نسل جدید و با افکار و روحیه جدید شود تا بتواند در مسیر خدمت به شهر کریمه اهل بیت (س) قدم بردارد.

حجازی ادامه داد: گروه فعالان اقتصادی در انتخابات اتاق بازرگانی از کسانی حمایت می‌کند که منافع ملی را در اصل قرار داده و برنامه‌ای برای توسعه و آبادانی و عمران استان ارائه کنند.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: باید دید در این سال که به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین شده، اتاق بازرگانی قم در تحقق فرمایش رهبری در حوزه اقتصاد چه کرده است. چرا اتاق بازرگانی قم باید به صورت نیمه تعطیل باشد. چرا باید تجار قمی دسترسی به بازارهای بین‌المللی نداشته باشند. مگر بودجه اتاق غیر از این است که باید در مسیر عمران و آبادانی استان هزینه شود.

دبیر فعالان اقتصادی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی می‌تواند در کنار مسئولین دولتی به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و توریست مذهبی بپردازد، بیان کرد: ساخت مجتمع‌های تجاری و هتل‌های به روز و مدرن از جمله نیازهای استان است که باید برای رفع آن تلاش کرد.

حجازی ادامه داد: اتاق بازرگانی می‌تواند در بخش صنعت با توجه به نزدیکی استان قم به تهران و دارا بودن معافیت‌های مالیاتی بخش وسیعی از صنعتگران حاشیه قم را جذب و اشتغالزایی پایدار و ارزش افزوده برای استان فراهم کند.

وی افزود: اتاق بازرگانی موتور محرکه یک استان در بخش خصوصی است و می‌بینیم در حالی که تمام اتاق‌های بازرگانی در کشور به دلیل ازدیاد کار و تردد تجار خارجی فرصتی ندارند اتاق بازرگانی قم نیمه تعطیل است و هیچ حرکت موثری در آن انجام نمی‌شود.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اتاق بازرگانی قم به وظایف خود عمل نکرده است. همان طور که رئیس دفتر رئیس جمهور در همایش مدیران در قم بیان کرد اتاق می‌تواند نقش محوری در استان داشته باشد و لذا از تجار و بازرگان درخواست می‌کنیم برای رشد و شکوفایی این اتاق به کسانی رای دهند که در مسیر منافع ملی و جذب سرمایه‌گذار به استان خدمت می‌کنند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcgzw9x.ak9yw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما