سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 37648
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس اتحادیه درودگران استان قم:

شرایط صادرات مبل قم به خارج کشور فراهم شود/ توجه به آموزش‌ صنفی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه درودگران استان قم توجه به افزایش صادرات مبلمان و سامان دادن به این بخش را از جمله موارد مهم برای صنعت درودگری قم دانست.
شرایط صادرات مبل قم به خارج کشور فراهم شود/ توجه به آموزش‌ صنفی
به گزارش قم نیوز،قم دومین قطب صنعت مبلمان در ایران است که نزدیک به ۹۵ درصد از تولیدات این استان به شهرهای مختلف صادر می‌شود و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از چوبی که در مبلمان سازی قم استفاده می‌شود وارداتی و عمده آن نیز از گرجستان است.

این صنعت در حال حاضر روزهای رکود خود را طی می‌کند گرچه به گفته رئیس اتحادیه درودگران قم بیان کرد: در اسفندماه سال گذشته بازار تکان کوچکی را به خود دیده اما این مقدار جواب‌گوی میزان تولیدات قم نیست.

نزدیک به ۲۰ هزار نفر در بخش درودگری قم که قطب دوم بعد از تهران است مشغول به کار هستند
مجتبی صفایی در ادامه بازار این صنعت در حال حاضر و در اوایل سال جدید را همچنان راکد توصیف و ادامه داد: بازار مبلمان و صنعت درودگری را به دو دوره ۶ ماه تقسیم می‌کنند و گرچه در روزهای منتهی به عید بازار رونقی را به خود دید اما با این وجود می‌توان گفت که بازار در ۶ ماه پایان سال گذشته همچنان راکد بوده است.

وی با اشاره به اینکه رونق فروش در ۶ ماه اول سال از اردیبهشت‌ماه محاسبه می‌شود در سخنان خود بر این نکته نیز اشاره داشت که با وجود رکود سال گذشته نمی‌توان این‌گونه پیش‌بینی کرد که روال سابق بر بازار بعد عید نیز حاکم باشد و باید دید که ۶ ماه اول سال روند بازار به چه شکل است.

رئیس اتحادیه درودگران قم در ادامه به آمار غیر رسمی واحدهای صنفی درودگری در قم اشاره و ادامه داد: آمار رسمی حکایت از وجود ۴ هزار واحد صنفی در صنعت درودگری است اما در واقع باید گفت نزدیک به ۱۵۰۰ واحد در حال حاضر مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه بر این مسئله نیز اشاره داشت که چنانچه برای هر واحد صنفی ۴ نفر را به عنوان کارگر اختصاص دهیم در حال حاضر نزدیک به ۲۰ هزار نفر در بخش درودگری قم که قطب دوم بعد از تهران است مشغول به کار هستند.

معضل خرید از خارج از استان
صفایی به خرید مبلمان از تهران توسط قمی‌ها اشاره داشت و آن را به عنوان معضلی معرفی و در این زمینه ابراز داشت: مردم قم ترجیح می‌دهند مبلمان خود را از تهران خریداری کنند که باید گفت بیشتر مواقع مبلی که از تهران خریداری می‌شود ساخت قم است که به تهران صادر شده و این به عنوان معضلی است که خریداری از خود استان صورت نمی‌گیرد.

بیشتر مواقع مبلی که از تهران خریداری می‌شود ساخت قم است که به تهران صادر شده است
رئیس اتحادیه درودگران قم از واژه اشکال نرم‌افزاری برای مشکلات بازار درودگری قم اشاره و با توضیحی در این زمینه گفت: دوره‌های توجیهی به اندازه کافی برای شاغلین این صنعت برگزار نمی‌شود که همین امر موجب شده تا فعالان این صنعت با برخی از نکات ضروری مانند تعامل با مشتری، نحوه جذب مشتری، بازاریابی و نوع چیدمان نمایشگاه و یا فروشگاه خود به خوبی آشنا نباشند.

برگزاری دوره‌های آموزشی
صفایی با تأکید بر این موضوع که در این زمینه دوره‌های آموزشی که برگزاری می‌شود به اندازه کافی و پاسخگوی حجم فعالان این صنعت را نداشته، ادامه داد: اتحادیه درودگران در این زمینه وارد شده و به زودی کلاس‌های خوبی را برای فعالان صنف درودگری برگزار می‌کند.

وی برندسازی و توجه به این موضوع را از دیگر موارد مهم عنوان و گفت: در حال حاضر مبل استیل از جمله تولیدات شاخص برای استان قم است و خوشبختانه طی دو سال اخیر برخی از فعالان بخش درودگری و مبلمان سازی استان قم به سمت برندسازی رفته‌اند.

رئیس اتحادیه درودگران قم، توجه به صادرات تولیدات قم به خارج از کشور را یکی دیگر از مسائل مورد توجه عنوان و گرچه اعلام کرد که برخی از تولیدات به خارج از کشور صادر می‌شود اما در عین حال بر این موضوع نیز صحه گذاشت که آمار چندانی از میزان صادرات به خارج از کشور وجود ندارد و اتحادیه در حال برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه است تا بتواند بخش صادرات را سامان دهد.

در هر حال سامان دادن به بازار درودگری قم که بعد از تهران رتبه دوم را در کشور یدک می‌کشد و با فعالیت بیش از ۲۰ هزار نفر سهم مهمی در اقتصاد استان دارد باید بیش از پیش مورد توجه باشد تا بتوان با رونق آن سهم تولید قم در این صنعت را افزایش و راه را برای صادرات به خارج از کشور را هموار کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdch6-nx.23nqkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما