سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 41416
منبع : خبرگزاری فارس
معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

دولت از فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی کشور حمایت کند

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خواستار حمایت لازم از سوی دولتمردان در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی در کشور به ویژه در رابطه با علوم انسانی و اسلامی شد.
دولت از فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی کشور حمایت کند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌هادی یعقوب نژاد اظهار کرد: با عنایت به اهمیت مسأله فرهنگ در جامعه و تاکیداتی که مقام معظم رهبری در این ارتباط دارند، لازم است که مسؤولان حمایت بیشتری از امور فرهنگی و همچنین فعالیت‌های پژوهشی داشته باشند.

وی افزود: اگر ما در زمینه تحقیقات و پژوهش‌های علمی از جمله علوم انسانی و اسلامی، پیشگام و پیش برنده نباشیم، در امور دیگر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در جامعه چندان موفق نخواهیم بود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه در حال حاضر و با وجود مشکلات عدیده مالی و بودجه‌ای، مراکز و پژوهشگران زیادی در حوزه به صورت گمنام و خودجوش فعالیت می‌کنند، گفت: این عزیزان به صورت نانوشته و مخلصانه در خدمت اهداف نظام و انقلاب و کشور هستند، اما به هر حال باید از ایشان حمایت کرد و قدردان فعالیت‌هایشان بود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید به پژوهشگران علوم انسانی و اسلامی و حوزویان پژوهشگر بهای بیشتری بدهد، اضافه کرد: متاسفانه گاه دیده می‌شود که هزینه‌هایی در جاهایی که شاید چندان در اولویت نباشد، انجام می‌شود، اما نسبت به فعالیت‌های پژوهشی و علمی در حوزه آن طور که باید و شاید حمایت لازم صورت نمی‌گیرد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین بیان کرد: پژوهشگران علوم انسانی ِ اسلامی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه ما هستند که باید حداقل دغدغه‌های معیشتی آن‌ها را برطرف کرده و زمینه‌ای فراهم کنیم که با رغبت بیشتر به فعالیت بپردازند نه این که به خاطر مسایل بودجه‌ای، آنها را از دست بدهیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfvjdj.w6dyyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما