سه شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : 748
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم:

حمایت از بانوان تعریف نشده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم گفت: در حال حاضر حمایت تعریف شده‌ای در مورد بانوان وجود ندارد و اگر هم هست آنقدر محدود است که تمام بانوان را در بر نمی‌گیرد.
حمایت از بانوان تعریف نشده است
به گزارش قم نیوز، طوبی حجازی در سخنانی اظهار کرد: نسل امروز جوانانی هستند که از آنها به عنوان سرمایه‌های اجتماعی آینده نام برده می‌شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر نظام ما نظام تثبیت شده‌ا‌ی است و ادامه راه این نظام تثبیت شده باید به دست توانمند جوانانی پیموده شود که همه روزه شاهد افتخارآفرینی آنها در تمام عرصه‌ها هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم با اشاره به اینکه نباید از این سرمایه‌های عظیم غافل شویم، بیان کرد: نباید اجازه دهیم تا جوانان این مرز و بوم پای اینترنت و ماهواره خوراک فکری خودشان را بگیرند، باید این مسئله را بدانیم که در آینده همین جوانان به خاطر قصور و کوتاهی قطعا از ما دلخور می‌شوند.

حجازی دغدغه فکری در مورد بانوان کشور را از مهم‌ترین مسائلی اجتماعی دانست و تصریح کرد: بخش دیگری که باید دغدغه فکری مسئولان کشور قرار گیرد، بانوان هستند به‌ویژه بانوانی که در زندگی مشترک دچار آسیب شده‌اند و این آسیب آنها را دچار مشکلات جدی‌تری در جامعه کرده است.

وی با اشاره به اینکه بانوان ما تربیت‌کننده نسل آینده هستند، تاکید کرد: توجه به این مسئله بسیار حائز اهمیت است چون تاثیر در آینده جامعه و کشور خواهد داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم در ادامه گفت: روندی که در حال حاضر در سطح شهر قم و حتی کشور در مورد بانوان داریم به هیچ عنوان روند مناسبی نیست و به دور از شان و منزلت آنها است.

وی خاطرنشان کرد: حضور زنان به عنوان بخشی از جامعه به شدت نیازمند حمایت است اما اکنون حمایت تعریف شده‌ای در مورد آنها وجود ندارد و اگر هم هست آنقدر محدود است که تمام بانوان را در بر نمی‌گیرد.

حجازی افزود: ملاک حضور بانوان در کشور نیز از موارد قابل ذکر است که باید مشارکت آنها در جامعه بر اساس توانمندی، شایستگی و تخصص آنها باشد، اما در حال حاضر شکل حضور بانوان شکل تعریف شده خوبی ندارد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcca4qm82bq0.la2.html
نام شما
آدرس ايميل شما