شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : 982
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم:

برنامه‌های فرهنگی در قالب عوامل تاثیرگذار طراحی شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: برنامه‌های فرهنگی باید بر اساس نیازها و عوامل تاثیرگذار در فضای عمومی جامعه طراحی شود.
برنامه‌های فرهنگی در قالب عوامل تاثیرگذار طراحی شود
به گزارش قم نیوز، طوبی حجازی در سخنانی اظهار کرد: مقابله با انحرافات اجتماعی و عوامل مربوط به آن همیشه دغدغه فکری بسیاری از جوامعی بوده که این مقوله را به عنوان یک عامل تاثیرگذار در روند اخلاقی نسل آینده خود مورد توجه قرار می‌دهند.

وی در ادامه افزود: قرن حاضر به نام قرن ارتباطات نام‌گذاری شده است و مسئله انحرافات اخلاقی سرعت زیادی به خود گرفته است که گستردگی و نفوذ آن در بین جوانان بیشتر به چشم می‌خورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم بیان کرد: پرداختن جدی به انحرافات اخلاقی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که فضای عمومی جامعه نیز نتواند این مسئله را در خود هضم کند.

حجازی با اشاره به جمع‌آوری ماهواره به عنوان یک عامل بازدارنده فیزیکی عنوان کرد: مسئله جمع‌آوری ماهواره به عنوان یک کار مقطعی می‌تواند تاثیرگذار باشد اما تمام راه‌حل نیست زیرا باید ابتدا عوامل اصلی انحرافات اخلاقی در جامعه شناخته شود تا بتوان به صورت جدی با آن مبارزه کرد.

به گفته وی، سوق دادن فضای عمومی جامعه به سمت نیکی‌ها و خوبی‌ها یکی از راه‌های پیدا کردن جایگزین مناسب برای ماهواره است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم در ادامه تاکید کرد: اگر قرار است مسائلی همچون حرمت‌شکنی، ورود به حریم‌ها و عدم امنیت آبروی افراد وجود داشته باشد، نه تنها پیشرفت مناسبی در کار صورت نمی‌گیرد بلکه در بیشتر مواقع اثری ناخوشایند از خود بر جای می‌گذارد.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه کارهای فرهنگی ظاهری درست و مناسب دارد اما تا به حال نتوانسته است پاسخگوی این معضل باشد، تصریح کرد: علت آن است که کارهای فرهنگی بر اساس نیازها و با توجه به عوامل تاثیرگذار برای از بین بردن انحرافات اخلاقی در جامعه طراحی نشده است.

حجازی خاطرنشان کرد: زمانی که می‌خواهند پروژه‌ای را عملیاتی و اجرایی کنند تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار می‌دهند تا پروژه به بهترین شکل ممکن انجام شود اما در بحث فرهنگی این موضوع اهمیت خود را از دست داده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم با انتقاد از نحوه برنامه‌ریزی در برنامه‌های فرهنگی گفت: برنامه‌ریزی‌های متولیان امر در کارهای فرهنگی براساس کار کارشناسی نیست و به صورت مقطعی و گذرا است.

وی اضافه کرد: کارهای فرهنگی باید بر اساس نیازها و آسیب‌های ایجاد شده و در پیش رو طراحی شود و این مهم احتیاج به کار کارشناسی بسیار مطلوب دارد.

حجازی در ادامه با اشاره به موازی‌کاری‌های موجود در بخش فرهنگی خاطرنشان کرد: وظایف هر دستگاهی باید به صورت شفاف و روشن مشخص شود و هر دستگاه در مقابل وظیفه خود پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم اظهار کرد: افرادی که در جامعه متولی اصلی مسائل فرهنگی و اجتماعی هستند باید به این سمت حرکت کنند و افرادی که متولی مستقیم نیستند و تکلیف ذاتی آنها نیست بلکه انجام امور فرهنگی تکلیف جنبی آنها است به سمتی بروند که کمک حال این نهادها باشند، زیرا بحث جمع‌آوری به عنوان یک راه‌حل فیزیکی کنترل‌کننده است ولی به عنوان یک راه اصلی نیست.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdccaiqo82bq4.la2.html
نام شما
آدرس ايميل شما