شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : 29364
مدیرعامل شرکت مخابرات قم:

بیش از ۵۰ روستای قم مجهز به دفتر ICT هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت مخابرات قم از وجود ۵۲ روستای دارای دفترICT خبر داد و گفت: تمامی خدمات مخابراتی، اینترنتی، خدمات پست و پست بانک در این دفا‌تر ارائه می‌شود.
بیش از ۵۰ روستای قم مجهز به دفتر ICT هستند
به گزارش قم نیوز، سیداسدالله دهناد با اشاره به عملکرد یک ساله مخابرات قم از بهمن ۹۲ تا بهمن ۹۳ اظهار داشت: تعداد ۵۴۴ هزار و ۷۷۴ سوئیچ و DLC تلفن ثابت تا سال گذشته در قم نصب شده بود که این آمار در مدت مشابه در سال جاری با هفت درصد رشد مواجه بوده و این تعداد به ۵۸۰ هزار و ۲۰۹ رسیده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات قم با اشاره به افزایش ۵ درصدی تعداد شماره‌های مشغول به کار تلفن ثابت افزود: در بهمن ماه سال گذشته ۴۵۹ هزار و ۵۶۵ شماره مشغول به کار در قم وجود داشت که این آمار در بهمن ماه امسال به ۴۸۴ هزار و ۳۵۴ شماره رسیده است.

وی از ضریب نفوذ ۴۰ درصدی تلفن ثابت در قم خبر داد و تصریح کرد: این میزان در سال گذشته حدود ۳۷ درصد بوده که در سال امسال ۴۰ درصد افزایش نفوذ را شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مخابرات قم با اشاره به تعدادشماره‌های منصوبه تلفن همراه در استان گفت: هم اکنون یک میلیون ودویست هزار شماره تلفن همراه اول در استان نصب است.

وی با اشاره به شماره‌های مشغول به کار تلفن همراه در قم تاکید کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۸۳۴ شماره مشغول به کار در قم وجود داشت که این آمار در سال ۹۳ با رشد ۸درصدی که داشته است به ۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۶۴ شماره رسیده است.

دهناد از رشد ۵ درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه در قم خبر داد و اظهار داشت: در سال ۹۲ ضریب نفوذ تلفن همراه در قم حدود۹۲ درصد بوده که در سال جاری ضریب نفوذ تلفن همراه در قم به نودوهفت ونیم درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات قم با اشاره به تعداد سایت‌های منصوبه BTS در قم افزود: این آمار در سال گذشته ۳۶۴ سایت بوده که در سال جاری با رشد ۵ درصدی که داشته است به ۳۸۴ سایت رسیده است.

وی با اشاره به روستاهای دارای ارتباط مخابراتی در قم تصریح کرد: هم اکنون ۱۵۲ روستا در قم از امکانات مخابراتی بهره‌مند هستند که ۱۴۹ روستا از نعمت تلفن در منازل بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم به ارایه خدمات مخابراتی به روستائیان اشاره کرد وگفت: در حال حاضر ۵۲ روستا دارای دفترICT هستند که کلیه خدمات مخابراتی واینترنتی وهمچنین خدمات پست وپست بانک دراین دفا‌تر ارایه می‌شود.

وی با اشاره به آمار پورت‌های منصوبه دیتای استان اظهار داشت: ۵۶ هزار و ۷۰۱ پورت در سال گذشته در قم وجود داشت که این رقم در سال ۹۳ به ۸۰ هزار و ۳۲ پورت رسیده است که این رقم در سال جاری با رشد ۴۱ درصدی مواجه شده است.

دهناد از رشد ۵۱ درصدی تعداد پورت‌های دایر شده دیتا خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته ۳۸ هزار و ۲۹۹ پورت در استان دایر بوده است که امسال این آمار به ۵۷ هزار و ۹۲۰ پورت رسیده است.

وی با اشاره به آمار مشترکین اینترنت پر سرعت در قم تصریح کرد: در سال گذشته در بخش اینترنت پر سرعت مخابرات ۳۶ هزار و ۹۶۶ نفر اشتراک داشتند که در سال جاری با رشد ۵۳ درصدی این رقم به ۵۶ هزار و ۵۱۵ مشترک رسیده است.

دهناد با اشاره به فعالیت دیگر شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در قم گفت: در سال ۹۲ تعداد مشترکان در بخش PAP‌ها ۴۷ هزار و ۳۱۱ مشترک بوده که امسال با رشد ۲۱ درصدی این رقم به ۵۷ هزار و ۱۵۱مشترک رسیده است.

دهناد در پایان با اشاره به بسترهای ارتباطی در قم خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در قم بسترمناسبی را برای ارایه خدمات دیتا و اینترنتی فراهم کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdos0x.yt0n96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما