شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : 29368

همایش معماری پایدار و توسعه شهری در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبیر انجمن علمی پدافند غیر عامل ایران گفت: دومین همایش ملی معماری پایدار و توسعه شهری با رویکرد پدافند غیر عامل ۱۷ اسفندماه در قم برگزار می‌شود.
همایش معماری پایدار و توسعه شهری در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، مهدی بیطرفان اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش معماری پایدار و توسعه شهری، تولید علم و مدیریت دانش در حوزه پدافند غیرعامل در معماری و شهرسازی و تبادل نظر پژوهشگران و اساتید در مفاهیم پدافند غیرعامل در این حوزه است.

وی لزوم کاهش آسیب پذیری در برابر تمام تهدیدات، نظیر تهدیدات طبیعی و انسان ساخت در طراحی زیرساخت‌های شهری و ساختمان‌ها را از دیگر اهداف برگزاری چنین همایشی دانست و افزود: اهمیت ویژه شهرسازی و معماری در پدافند غیر عامل از این جهت است که بستر تمام تهدیدات و نمود آن‌ها در شهر است.

دبیر انجمن علمی پدافند غیر عامل ایران با اشاره به تأکید سازمان پدافند غیر عامل بر پایداری همه جانبه، گفت: احساس نیاز شد که همایشی در حوزه معماری و شهرسازی با رویکرد پدافند غیرعامل برگزار شود.

بیطرفان عنوان کرد: معماری پایدار در دنیا بیشتر با تأکید بر بعدهای زیست محیطی و یا اجتماعی است؛ در صورتیکه پایداری کامل و همه جانبه پایداری است که در مقابل تمام تهدیدات باشد.

زمینه سازی برای ایجاد کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه معماری و شهرسازی

وی با بیان اینکه باید به تعریف جامع پایداری رجوع شود و فقط بعد زیست محیطی و اجتماعی مدنظر نباشد، گفت: کاهش آسیب پذیری و استمرار خدمات در شهر در برابر تهدیدات نیز جزئی از پایداری است.

دبیر انجمن علمی پدافند غیر عامل ایران با اشاره به اینکه هدف این انجمن این است که در آینده نزدیک کرسی‌های نظریه‌پردازی را در حوزه معماری و شهرسازی با رویکرد پدافند غیر عامل داشته باشد، تصریح کرد: برای راه اندازی این کرسی‌های نظریه‌پردازی نیاز به برگزاری نشست‌ها و همایش‌هایی داریم تا بتوانیم بسترهای لازم جهت تولید نظریه‌های جدیدی را فراهم کنیم.

بیطرفان با اشاره به داوری دقیق مقالات رسیده به دبیرخانه همایش، گفت: ۴۴۵ مقاله به دبیرخانه همایش معماری پایدار و توسعه شهری با رویکرد پدافند غیر عامل رسیده و از میان این مقالات ۱۴۸ مقاله انتخاب شدند؛ علاوه بر ارایه شفاهی مقالات بر‌تر، تعدادی از مقالات در نمایشگاهی به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی در پایان گفت: همایش معماری پایدار و توسعه شهری با رویکرد پدافند غیر عامل ۱۷ اسفندماه از ساعت ۸ تا ۱۶ در سالن همایش‌های شهرداری قم با مشارکت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم و انجمن علمی پدافند غیر عامل ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdch6xni.23nw-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما