چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۲
کد مطلب : 31174
رئیس اتحادیه نانوایان قم:

پخت ویژه نانوایی‌های استان قم در شب‌های قدر

قم نيوز : قم نیوز:رئیس اتحادیه نانوایان قم با بیان این که کیفیت نان در ماه مبارک رمضان افزایش پیدا کرده گفت: افزایش سهمیه در ماه رمضان نداریم اما در شب‌های قدر و شب شهادت امام علی (ع) نانوایی‌ها پخت دو شبه دارند.
پخت ویژه نانوایی‌های استان قم در شب‌های قدر
به گزارش قم نیوز، سید جواد دهناد با اشاره به برنامه‌های این اتحادیه جهت رفاه حال روزه داران ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طبق برنامه ریزی‌هایی که انجام شده ساعت کار نانوایی‌ها در این ماه تغییر کرده و برخی از نان‌ها از نظر ظاهر و وزن تغییر کرده است.

رئیس اتحادیه نانوایان قم افزود: نان کنجدی توسط نانوایی‌ها عرضه می‌شود و اطلاعیه‌ای از طرف اتحادیه نانوایان برای نانوایی‌های استان قم صادر شده که حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.

دهناد بیان کرد: در بحث کیفیت نان براساس نظر سنجی‌هایی که انجام شده نان استان قم به خصوص نان سنگک در کشور حرف اول می‌زند، توصیه ما به شهروندان این است که جهت خرید نان یک ساعت نزدیک به افطار مراجعه نکنند چون در این ساعات نانوایی‌ها با ازدحام روبرو هستند.

وی عنوان کرد: نانوایی‌ها در هر ساعت توانایی پخت ۱۰۰ الی ۱۲۰ قرص نان سنگک و بربری را دارند و با توجه به محدودیت در تولید این نان‌ها در ماه مبارک رمضان شهروندان نان خویش را صبح تهیه کنند تا ازدحام کمتر شود.

رئیس اتحادیه نانوایان قم با بیان اینکه کیفیت نان در ماه مبارک رمضان افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: افزایش سهمیه در ماه این ماه نداریم و اکثر مردم روزه هستند و همان میزان سهمیه‌ای که در گذشته توزیع می‌شد، در ماه رمضان نیز توزیع می‌شود اما ‌در شب‌های قدر و شب شهادت امام علی (ع) نانوایی‌ها پخت دو شب دارند.

دهناد اظهار داشت: در ماه رمضان تلاش می‌کنیم تا کیفیت نان را افزایش دهیم، با مدیریتی که مسئولان استان قم داشتند توانستیم نان سنگک قم را حفظ کنیم چون در خیلی از استان‌ها اکثراً سنگکی‌ها به دلیل نبود کارگر ماهر جمع آوری شده اما در قم نان سنگک حفظ شده است.

وی با بیان این که ۸۱۰ واحد نانوایی در استان قم فعالیت می‌کنند بیان کرد: ۲۰۰ واحد نانوایی سنگک، ۲۶۵ واحد نانوایی لواش، ۴۹ واحد نانوایی تافتون،۱۱۳ واحد نانوایی بربری، ۵۷ خشکه پزی و ۳۵ واحد نان فانتزی در استان قم مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfjydm.w6dyeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما