يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 25097

تعیین ساعت کار نانوایی‌های قم بر اساس سهمیه

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه نانوایان قم گفت: نانوایی‌های قم در ماه مبارک رمضان بر اساس سهمیه‌ای که به هر منطقه تخصیص داده‌ شده فعالیت می‌کنند.
تعیین ساعت کار نانوایی‌های قم بر اساس سهمیه
به گزارش قم نیوز، سید جواد دهناد ساعت آغاز به کار نانوایی‌ها در ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرارداد و گفت: ساعت کار نانوایی‌ها با زمان عادی تغییر یافته و نانوایی‌ها از ساعت ۸ صبح کار خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: ساعت کار نانوایی‌ها بر اساس میزان سهمیه آردی که به آنها تخصیص‌ یافته با هماهنگی اتحادیه تعیین می‌شود.

رئیس اتحادیه نانوایان قم شاخص سهمیه‌بندی نانوایی‌ها را متناسب با منطقه دانست و گفت: نیاز منطقه‌ها با توجه به نزدیک شدن به بخش مرکزی شهر با یکدیگر متفاوت است و نانوایی‌های بخش مرکزی شهر به دلیل فراوانی جمعیت و زائرپذیری از سهمیه بیشتری برخوردار هستند.

وی ساعت کار نانوایی‌های تافتون، لواش و سنگک را متفاوت دانست و بیان کرد: نانوایی‌های تافتون و لواش در ایام ماه مبارک روزانه ۷ تا ۸ ساعت و نانوایی‌هایی سنگک برحسب نیاز روزانه ۱۳ تا ۱۵ ساعت پخت دارند.

دهناد با تأکید بر اینکه هیچ واحد صنفی نانوایی حق ندارد نان را گران‌تر از قیمت مصوب عرضه کند تصریح کرد: قیمت نان مصوب است و نانوایی‌ها موظف هستند اطلاعیه اتحادیه را به دیوار نانوایی نصب کنند تا در معرض دید عموم قرار بگیرد.

وی با اشاره به فراوانی درخواست کنجد روی نان در ماه مبارک رمضان گفت: کارگر نانوایی می‌تواند به ازای ریختن کنجد روی هر نان سنگک ۱۵۰ تومان و نان بربری ۵۰ تومان از متقاضی کارمزد دریافت کند.

رئیس اتحادیه نانوایان قم ادامه داد: فروش نان بیش از قیمت اعلام‌ شده غیر مجاز بوده و فقط نانوایی‌های سنگک می‌توانند بنا بر تقاضای مشتری نان را به صوت کیلویی به مشتری عرضه کنند.

وی افزود: نانوایی‌ها می‌توانند بر اساس قیمت مصوب، نان سنگک را به ازای کیلویی یک‌هزار تومان به مشتری عرضه کنند و در صورت تقاضای پخت نان بزرگ‌تر از سوی مشتری می‌توانند بر همین اساس به مشتریان نان عرضه کنند.

دهناد در بخش پایانی سخنان خویش تأکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نانوایی‌ها می‌توانند مراتب را با شماره ۱۲۴ واحد نظارت و بازرسی و یا ۳۶۶۰۲۷۲۹ اتحادیه نانوایان اطلاع دهند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccmxqi.2bqpo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما