قم نيوز : قم نگار: مدیر سازمان تعاون روستایی استان قم از برگزاری گردهمایی ملی فرهنگی - آموزشی مدیران عامل اتحادیه‌های تعاون روستایی و کشاورزی سراسر کشور در قم خبر داد.
گردهمایی ملی مدیران عامل اتحادیه‌های تعاون روستایی برگزار می‌شود
به گزارش قم نگار: مجتبی منزوی با اشاره به برگزاری گردهمایی فرهنگی - آموزشی مدیران عامل اتحادیه‌های تعاون روستایی و کشاورزی سراسر کشور در قم گفت: این گردهمایی روز دوشنبه ۲۶ مرداد ماه سال جاری در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار می‌شود.

وی به سخنرانان این گردهایی اشاره کرد و بیان کرد: در این گردهمایی آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، صفایی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور و حجت الاسلام عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور به ایراد سخن خواهند پرداخت و دیدارهایی نیز با مراجع عظام تقلید انجام خواهد شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قم در ادامه سخنان خود تامین وسایل و ایجاد زمینه پیشرفت و توسعه، گسترش عملیات اقتصادی و بازرگانی و خدمات تعاونی در روستاها و تقویت تعاون را از جمله اهداف تشکیل سازمان تعاون روستایی دانست.

منزوی خدمت به روستائیان و فعالان عرصه تولید و سابقه بیش از نیم قرن تعامل را بزرگترین پشتوانه شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی دانست و تاکید کرد: باید با همت و کار مضاعف و استفاده از این ظرفیت‌های عظیم، برای رسیدن به اهداف عالیه شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی، نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

وی ضمن توجه به خدمات سازمان تعاون روستایی ابراز کرد: سازمان تعاون روستایی سه نوع خدمات حمایتی، هدایتی و نظارتی را برعهده دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قم اضافه کرد: سازمان تعاون روستایی مجموعه‌ای موثر در بخش کشاورزی است که تاکنون اقدامات گسترده‌ای در ارائه خدمات به کشاورزان انجام داده است.

منزوی بیان کرد: شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی مجموعه‌ای موثر و صاحب نفوذ است که تا کنون بدون هیچگونه چشم‌داشت در ارائه خدمات به بخش کشاورزی قدم‌های موثری را برداشته است.

وی از سازمان تعاون روستایی به عنوان یک شبکه عظیم مردمی یاد کرد و افزود: این سازمان بستری مناسب برای اجرایی شدن سیاست‌های اصل ۴۴ در واگذاری امور به مردم است و قادر است در این زمینه نقش بسزایی را ایفا کند.

تولید ۴۲ هزار تن محصولات دامی و کشاورزی در قم
مدیر سازمان تعاون روستایی استان قم با اشاره به جایگاه استان قم در کشاورزی و دامداری ابراز کرد: جایگاه قم به تناسب وسعت جغرافیایی و محدودیت‌های منابع آب و خاک، جایگاه بسیار شایسته‌ای است.

منزوی با اعلام اینکه استان قم با ۱۱ هزار هکتار وسعت، ۶۸ صدم درصد وسعت کشور را به خود اختصاص داده است بیان کرد: این در حالی است که سهم استان از تولیدات دامی و کشاورزی به مراتب بیشتر از این وسعت آن بوده و ۴۲ هزار تن محصولات دامی و کشاورزی تولید می‌شود.

عضویت بیش از ۳۷ هزار نفر در شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آمار شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی زیرپوشش استان اعلام کرد: بیش از ۳۷ هزار نفر در شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی عضو هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قم اضافه کرد: ۵۰ شرکت تعاونی روستایی و کشاورزی و زنان روستایی، ۲۷ فروشگاه عرضه کالاهای اساسی و مایحتاج روستاییان، ۷۰ فروشگاه مواد نفتی، دو ایستگاه جمع آوری شیر، ۶ کارخانه خوراک دام و طیور و ۱۱ واحد اعتباری قرض الحسنه در شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی قم فعال هستند.

منزوی از اجرای دو طرح بزرگ در سازمان تعاون روستایی با عناوین طرح توانمندی تشکل‌ها و طرح بازاریابی محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: این طرح ها در حال عملیاتی شدن است که با اجرایی شدن آنها، شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی تقویت و اثر بخشی بیشتری خواهند داشت.

وی با اشاره به خرید حدود ۱۴ هزار تن گندم تضمینی و بذری توسط مباشران شرکت‌های تعاون روستایی در سال جاری ابراز کرد: همچنین در سال ۹۴ حدود ۸ هزار تن جو و ۳ هزار تن شیر نیز توسط شبکه‌های تعاونی خریداری شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قم اضافه کرد: در عید امسال نیز یک هزار و ۲۴۰ تن سیب و پرتقال توسط شبکه‌های تعاونی روستایی خریداری و میان شهروندان توزیع شد.

منزوی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی از دیگر اقدامات این سازمان است که در طول سال انجام می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci33ap.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما