پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : 33168
مدیرکل انتقال خون استان قم:

پایگاه‌های انتقال خون قم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دایر است

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه دو پایگاه انتقال خون در ایام محرم فعال است، گفت: پایگاه‌های انتقال خون قم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دایر است.
پایگاه‌های انتقال خون قم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دایر است
به گزارش قم نگار، مرتضی نوریان با اشاره به اینکه اداره‌کل انتقال خون در ایام محرم در آمادگی کامل است، اظهار کرد: سال گذشته طرحی با عنوان نذر خون مطرح شد که در این راستا مردم می‌توانند در تمام طول سال در امر اهدای خون مشارکت داشته باشند.

وی افزود: مردم در ایام محرم بیشتر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در پایگاه‌های انتقال خون حضور دارند که با توجه به طرح نذر خون می‌توانند از روز تاسوعا تا اربعین حسینی در دو پایگاه انتقال خون استان حضور داشته و خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به اینکه عمر سلول‌های خونی کم است، گفت: با توجه به اینکه تعداد تخت‌ها و پرسنل اداره‌کل انتقال خون محدود است از مردم می‌خواهیم که در کل ایام محرم به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

نوریان تصریح کرد: شعار سازمان انتقال خون در ایام محرم، نذر خون، تصمیم آگاهانه و اهدای خون مسئولانه است.

وی با اشاره به اینکه دو پایگاه انتقال خون در استان قم در ایام محرم فعال است، گفت: پایگاه انتقال خون مرکز روح‌الله میدان معلم جنب دبیرستان امام صادق (ع) ویژه خواهران و برادران اهدا کننده تخت با ۲۲ تخت و پایگاه شمار دو در تقاطع عمار یاسر و ۱۵ خرداد ویژه برادران با چهار تخت آماده خدمت‌رسانی به اهداکنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون استان قم بیان کرد: دو پایگاه انتقال خون استان قم در ایام محرم از ساعت هشت تا ۱۶ آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

نوریان با اشاره به اینکه آقایان چهار بار در سال و بانوان سه بار در سال می‌توانند در امر اهدای خون مشارکت داشته باشند، گفت: از بانوان پیش از اهدای خون تست کم‌خونی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaa6ne.49nei15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما