يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب : 33259
مدیرکل انتقال خون استان قم:

طرح نذر خون در قم اجرا می‌شود

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به اینکه طرح نذر خون در دو مرکز انتقال خون استان قم برگزار می‌شود، گفت: این طرح در بازه زمانی تاسوعا تا اربعین حسینی در قم اجرا می‎شود.
طرح نذر خون در قم اجرا می‌شود
به گزارش قم نگار، مرتضی نوریان با اشاره به اینکه امسال طرح نذر خون همانند سال گذشته در استان قم برگزار می‌شود، اظهارداشت: با توجه به نگاه مذهبی مردم نسبت به اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا و شب‌های احیا این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل انتقال خون استان قم با بیان اینکه هر ساله در روز عاشورا و تاسوعا آمار زیادی از افراد برای اهدا خون مراجعه می‌کنند، افزود: از سال گذشته سازمان انتقال خون طرح نذر خون را برای سازماندهی ازدحامی که در این روز‌ها به وجود می‌آید و همچنین برای استفاده بهینه از خون اهدایی در دستور کار خود قرارداد.

وی با تاکید براینکه امسال این برنامه با شعار نذر خون «تصمیم عاقلانه و اهدای خون مسئولانه» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: درخواست ما از اهداکنندگان این است که نذرشان را از تاسوعا تا اربعین حسینی قرار دهند تا بتوانیم هم دریافت خوب خون‌ها را با توجه به امکانات داشته و هم بتوانیم مصرف بهینه از خون‌های اهدایی داشته باشیم.

نوریان با تاکید بر اینکه نیاز به خون همیشگی است و عمر سلول‌های خون کوتاه است، تصریح کرد: اگر این اهدا خون در بازه زمانی بیشتری صورت بگیرد می‌توان بهتر و به شیوه درست تری آن را مدیریت کرد.

مدیرکل انتقال خون استان قم با بیان اینکه طرح نذر خون امسال در دومرکز ساختمان مرکزی در خیابان ۱۵ خرداد و مرکز روح الله (ره) در خیابان معلم برگزار می‌شود، تاکیدکرد: در این روز‌ها ازساعت ۸ صبح تا ۴ و نیم بعد از ظهر این مراکز برای اهدا خون همشهریان قمی برقرار است.

وی با بیان اینکه ساختمان مرکزی اهدا خون با ۴تخت پذیرای اهداکنندگان است، افزود: مرکز روح‌الله با ۱۸ تخت در دو بخش خانم‌ها و آقایان آماده ارائه خدمت به مردم است که با توجه به امکانات بیشتر این مرکز از اهداکنندگان تقاضا می‌شود به مرکز روح الله در خیابان معلم مراجعه کنند.

نوریان با بیان اینکه فرم‌های ثبت نام نذر خون در مراکز اهدا خون آماده شده است، تصریح کرد: برای کسانی که با توجه به ازدحام تقاضا کنندگان در روزهای تاسوعا و عاشورا امکان اهدا خون برای آن‌ها فراهم نمی‌شود این فرم‌ها تعبیه شده تا اطلاعات آن‌ها ثبت شده و در بازه زمانی تاسوعا تا اربعین فراخوان اهدا خون به این افراد داده‌می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان قم با تاکید بر اینکه آمار اهدا خون هر ساله در ماه رمضان و ماه محرم افزایش می‌یابد، افزود: در روزهای معمول بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ واحد اهدا خون در قم داریم که در روزهای با مناسبت خاص مانند تاسوعا و عاشورا این آمار تا ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در روز تاسوعای سال گذشته آمار اهدا خون به ۲۷۰ واحد رسید، خاطرنشان کرد: در عاشورای سال گذشته آمار اهدا خون از ۱۵۰ واحد در روزهای معمولی به ۴۵۰ واحد رسید.

نوریان با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا در دو مرکز اهدا خون قم برگزار می‌شود، افزود: از ساعت ۱۲ تا ۱۳ عصر برای زنده نگه داشتن شعائر اسلامی و همچنین برای تبعیت از اهداف امام حسین (ع) در قیام عاشورا خون گیری متوقف شده و نماز ظهر عاشورا اقامه می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb95bf.rhbfspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما