دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 1039
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز نیازمند آمار صحیح است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در راستای رسیدن به اهداف عالی نظام به ویژه رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله به طور قطع به نتایج این سرشماری نیاز فراوان خواهیم داشت.
رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز نیازمند آمار صحیح است
به گزارش قم نیوز، محمد‌حسین امین‌جعفری صبح امروز در مراسم نواخته شدن زنگ سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ در استان قم در دبیرستان شهید نواب صفوی با اشاره به اینکه کار عظیم و سنگینی در استان در حال انجام است، اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار نفر از کسانی که در سمت‌های مختلف مشغول به کار هستند برای این امر آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه برای تصمیم‌سازی در جریان توسعه و پیشرفت هر کشوری، آمار امری مهم و حیاتی است، تصریح کرد: آمار در تامین برابری و عدالت و تحول در کشور نقشی بی‌بدیل ایفا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه اصول و پایه در هر برنامه‌ریزی، آمار است، افزود: اگر آمار صحیح در اختیار مسئولان در هر کشوری باشد؛ پیشرفت و توسعه با هزینه‌ کمتری امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به برگزاری سرشماری هر پنج سال یک بار گفت: سرشماری قبلی که در سال ۸۵ انجام شد؛ تاثیر مثبتی در توسعه کشور، به ویژه سرشماری بی‌سوادان و برنامه‌ریزی برای نهضت سواد‌آموزی، داشت.

امین‌جعفری ادامه داد: در راستای رسیدن به اهداف عالی که مسئولان برای کشور در نظر دارند؛ به ویژه برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله قطعا به این سرشماری نیاز فراوان خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: برای سهیم شدن در این امر خطیر لازم است با احترام و پاسخگویی دقیق به آمار‌گیران آنان را در این امر مهم یاری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز سفر مقام معظم رهبری به قم خاطر‌نشان کرد: این سفر نه تنها برای قم، بلکه برای کل جهان دارای خیر و برکات بسیاری بود و بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

وی ادامه داد: از اعتباراتی که در جریان سفر ایشان به استان قم اختصاص پیدا کرد، ۴۶ پروژه نصیب آموزش و پرورش شده است که امیدواریم به این وسیله تا سال ۱۳۹۲ تحولات مهمی در آموزش و پرورش استان پدید آوریم.

امین جعفری افزود: از این ساخت و سازها، ساخت ۲۷ مدرسه، ۱۱ سالن ورزشی، چهار مدرسه استثنایی و دو استخر در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.x8zbjh87o9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما