چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : 10654

قم در گذر زمان به تصویر کشیده می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس جهاد دانشگاهی استان قم از انتشار کتاب مصور در حریم حرم(قم در گذر زمان) برای نخستین بار در قم خبر داد.
قم در گذر زمان به تصویر کشیده می‌شود
به گزارش قم نیوز، ابراهیم فقیه زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییر رویکردهای شهرداری قم ابراز داشت: رویکرد جدید ایجادشده، فرصتی برای نهادهای پژوهشی و تحقیقی فراهم کرده است تا در عرصه‌های مدیریت شهری و اجرایی حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سیمای نامناسب شهر قم گفت: برگزاری همایش‌های علمی و هم اندیشی‌های صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی برای تبدیل سیمای شهر قم به معماری شایسته و مناسب آن ضروری است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم ادامه داد: به منظور معرفی شایسته شهر قم در جهان اسلام، سلسله فعالیت‌های پژوهشی موثر در قم با همکاری شهرداری و جهاد دانشگاهی واحد استان قم در دو قالب کلی برگزار خواهد شد.

فقیه زاده با اشاره به برگزاری همایشی با عنوان «الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی؛ قم، شهر موجود، شهر مطلوب» ابراز داشت: مبنای مطالعات صورت گرفته در این همایش به جای پرداختن به موضوعات کلی، مطالعه و پژوهش در خصوص شهر قم با عنوان شهر موجود و مطلوب است.

وی با بیان اینکه تاسیس دبیرخانه دائمی همایش، نخستین اقدام صورت گرفته از سوی جهاد دانشگاهی استان قم است گفت: این دبیرخانه از ۲۷ آذر ماه سال جاری هم‌زمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه شروع به فعالیت کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه مرکز خدمات تخصصی معماری و شهرسازی جهاد دانشگاهی واحد استان قم عهده دار اجرای طرح انتشار کتاب مصور «در حریم حرم» است افزود: متأسفانه در دوران دفاع مقدس و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت ارزشمندی در خصوص معرفی استان قم صورت نگرفته است.

فقیه زاده اذعان کرد: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ثبت وقایع و تاریخ نگاری مدوّن و داشتن نگاهی گذرا به رویدادهای تاریخی همواره با مشکلاتی برای اهالی هنر همراه بوده است.

وی ایجاد ساختارهایی به منظور مطالعات کاربردی در حوزه‌های مختلف را از فعالیت‌های ارزشمند شهرداری قم دانست و افزود: شهر قم همواره به عنوان یکی از شهرهای مذهبی جهان مورد توجه تمام سیاستمداران بوده و حضور مرجعیت شیعه در قم این شهر را در شرایط خاص قرار داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم افزود: برای ایجاد راهکارهای موثر در تحول نما و منظر شهری و همچنین تغییر سبک زندگی مردم، به عنایات مراجع تقلید و روحانیت و بهره گیری از اساتید معماری و شهرسازی دانشگاه‌های سراسر کشور نیازمندیم.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcfjvdy.w6dxtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما