چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : 11225
بختیاری:

بودجه 92 شهرداری قم در قالب بودجه راهبردی اقتصاد مقاومتی تنظیم شده است

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور تحریم ها؛ تنظیم بودجه سال 92 شهرداری قم در قالب بودجه راهبردی اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.
بودجه 92 شهرداری قم در قالب بودجه راهبردی اقتصاد مقاومتی تنظیم شده است
به گزارش قم نیوز، حسن بختیاری روز چهارشنبه طی نشستی خبری در جمع خبرنگاران، افزود: از هشتم آبانماه الی سی آذرماه در مدت زمان کمتر از دو ماه در جلسات برگزار شده ۸۶ توافقنامه تصویب شده و ۳۱ لایحه و یک طرح از سوی شهرداری به شورا جهت بررسی به شورا رسیده است.

وی به مهمترین مصوبه شورا در خصوص سیاست های بودجه ۹۲ اشاره کرد و تاکید کرد: براساس قانون شهرداری مکلف است تا پایان دیماه هر سال بودجه سال آینده را جهت بررسی و تصویب به شورا ارسال کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، با بیان اینکه در راستای این مهم محورها و سیاست های اصلی بودجه ۹۲ مشخص و به شهرداری ابلاغ شده، گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور تحریم ها؛ تنظیم بودجه سال ۹۲ در قالب بودجه راهبردی اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

بختیاری افزود: این امر باعث شده تا شهرداری در بحث منابع مالی با محدودیت ها هزینه ای روبرو باشد که قاعدتا سال ۹۲ باید با رویکرد انقباضی در هزینه های مختلف عمل شود.

وی اضافه کرد: در این سیاست ها تاکید شده که اصل صرفه جویی و پرهیز از اسراف و صیانت از اموال عمومی در تمامی هزینه های بویژه هزینه های جاری غیر ضروری مدنظر قرار بگیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، یکی از راهکارهای مدنظر در راهبرد اقتصاد مقاومتی را موضوع مشارکت مردم در اداره شهر و کاهش تصدی گری ها دانست و عنوان کرد: در اصلاح ساختار درونی شهرداری قم، باید ارتقاء سطح کیفی نیروها با هدف افزایش بهره وری و کارایی سرمایه های انسانی و فیزیکی در نظر گرفته شود.

بختیاری تاکید کرد: این موضوع باید در شهرداری قم بصورت جدی پرداخته شود تا هزینه ها کاهش و بهره وری و کارایی نیز در مقابل افزایش یابد.

به گفته وی، اولویت تکمیل و تسریع طرح های نیمه تمام بویژه اتمام طرح بلوار پیامبر اعظم (ص)، پرهیز از شروع طرح های عمرانی غیر ضروری، تاکید بر ارایه خدمات غیر حضوری و الکترونیکی به شهروندان و ارتقای مدیریت سامانه های حمل و نقل عمومی از دیگر سیاست های ابلاغی در بودجه سال ۹۲ شهرداری قم می باشد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcamun6.49n6u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما