دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : 11512
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

سرانه ورزش قم پایین‌تر از میانگین کشوری است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه قم از نظر سرانه ورزشی از میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: پروژه چمن مصنوعی ورزشگاه نیروگاه تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
سرانه ورزش قم پایین‌تر از میانگین کشوری است
به گزارش قم نیوز، عباس جهان‌بینی در همایش تجلیل و تکریم از پیشکسوتان ایثارگر فرهنگی، علمی و ورزشی که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش ناحیه دو قم برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: استان قم قبل از انقلاب اسلامی به طور کامل در محرومیت به سر می‌برد و فقط سه مکان ورزشی داشت.

وی با تاکید بر اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و فعالیت‌های عمرانی دولت در سال‌های اخیر مکان‌های ورزشی رشد حدود ۱۰۰ برابر داشته است، تصریح کرد: گسترش سرانه فضاهای ورزشی استان به سمت خوبی بوده است اما با این حال از نظر سرانه ورزشی از میانگین کشور پایین‌تر هستیم و در مناطق یک، دو و سه قم این محدودیت مضاعف است.

اختصاص ۳۵ درصد از پروژه‌های ورزشی سفر رهبری به نیروگاه
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه در حال مطالعات هستیم که در براساس قابلیت‌های منطقه‌ای سرانه‌های ورزشی در استان را توسعه دهیم، خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد از پروژه‌های ورزشی سفر مقام معظم رهبری به منطقه دو و شش اختصاص دارد که بخشی در دست اجرا بوده و بخشی هم به پایان رسیده است.

جهان‌بینی با تاکید بر اینکه پروژه چمن مصنوعی ورزشگاه نیروگاه تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: استخر بانوان این منطقه نیز تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: شب گذشته زمین یک خیر را که پشت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع شده تملک کردیم که از اعتبارات پروژه‌های سفر رهبری برای ساخت مکان ورزشی در این زمین استفاده خواهیم کرد.

حضور ۱۸۰ جوان قمی در تیم‌های ملی
مدیرکل ورزش و جوانان استان با تاکید بر اینکه هرگاه به جوانان قم توجه شده به سرعت قابلیت خود را نشان داده‌اند، تصریح کرد: ۱۸۰ ملی پوش قمی در تیم‌های ملی حضور دارند که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

جهان‌بینی با اشاره به اینکه ۵۰ نفر از جوانان قمی عضو تیم ملی هستند و از این نظر در جمع ۱۰ استان برتر کشور قرار داریم، خاطرنشان کرد: این موضوع قابلیت استان قم و این منطقه را می‌رساند که توجه به جوانان موجب قهرمانی در مسابقات مختلف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قهرمانان قمی در رشته‌های مختلف از جمله بوکس، دو ومیدانی و کشتی در میادین جهانی شانس کسب مدال دارند، تصریح کرد: مهدی‌زاده قهرمان کاراته جهانی و هادی علیزاده پورنیا از جوانان منطقه نیروگاه هستند که به موفقیت‌های بین‌المللی دست پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcj8iev.uqevvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما