چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : 11553
با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی

سند راهبردی مدیریت شهری قم رونمایی شد

قم نيوز : قم نیوز: سند راهبردی مدیریت مدیریت شهری قم با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.
سند راهبردی مدیریت شهری قم رونمایی شد
به گزارش قم نیوز، مراسم رونمایی از سند راهبردی مدیریت شهری قم پیش از ظهر امروز با حضور شهردار قم، رئیس و اعضای شورای شهر قم، معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شهری شهرداری قم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

تدوین این سند از سال گذشته و پس از تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های راهبردی و تلفیق آغاز شد و پس از تدوین به شورای اسلامی ارسال شد و در شهریور ۹۱ به تصویب رسید.

با توجه به اینکه قم شهری زائر‌پذیر و محور مواصلاتی ۱۷ استان است بنابراین این سند برای مدیریت پروژه‌های شهری امری ضروری است.

در بخش چشم‌انداز این سند دو افق ۲۰ ساله و چهار افق پنج ساله لحاظ شده است.

در این سند چشم انداز می‌خوانیم:

با استعانت از ذات پروردگار متعال و در پرتو آموزه‌های قرآنی، مکتب رهایی‌بخش اهل بیت(ع) و با عنایت حضرت ولی عصر(عج) و در سایه توجهات حضرت معصومه(س) و با اتکا بر ظرفیت‌ها، توانمندی‌های مبتنی بر قدرت ایمان و در راستای تحقق آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۴ قم شهری اسلامی، تاریخی، سیاحتی، ارائه‌دهنده الگوی اسلامی ایرانی، پیشرفت، آرام، پاک، امن و مناسب برای مشتاقان حضور و پویندگان معارف الهی است.

شهرداری قم نهادی پاسخگو، پویا، مشارکت‌جو، دانش‌بنیان، بهره‌مند از سرمایه‌های متخصص و متعهد، دارای منابع درآمدی پایدار و الگوی مدیریت شهری مبتنی بر تعالیم اسلامی است.

سند چشم انداز یک گنجینه ارزشمند است
منصور اعتصامی مشاور شهردار قم در این مراسم به تشریح مراحل تدوین سند راهبردی مدیریت شهر قم پرداخت و تحلیل وضعیت شهر، عوامل حاکم بر شهر، تهدیدها و فرصت‌ها برای تدوین ضروری دانست.

وی خاطرنشان کرد: پیش از تدوین این سند اطلاعات طرح‌های عمرانی تمام شده، نیمه تمام و در حال پایان پیگیری و استخراج شد و به عنوان گنجینه اطلاعاتی در اختیار کارگروه‌های تدوین این سند قرار گرفت.

در پایان این مراسم از حسن صبوری، سید علی بیگدلی دبیر شورای راهبردی و رئیس کمیته تلفیق سند راهبردی شهرداری قم، ابوالفضل چابکی عضو شورای راهبردی تدوین سند راهبردی شهرداری قم و منصور جمشید‌پور دبیر کمیته تلفیق تدوین سند راهبردی شهرداری قم به عنوان دست‌اندکاران تدوین سند راهبردی مدیریت شهری قم با حضور مسئولان استان از جمله حجت‌الاسلام آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس تجلیل و از سند راهبردی مدیریت شهری رونمایی شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcexn8z.jh8zni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما