قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم، رسیدن به شهری مدرن بر پایه اصول دینی را از اهداف سند راهبردی مدیریت شهری این شهر عنوان کرد.
رسیدن به شهری مدرن بر پایه اصول دینی از اهداف سند راهبردی مدیریت شهری است
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از سند راهبردی مدیریت شهری قم، خاطرنشان کرد: در تمام عرصه‌های مدیریت شهری، بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان رهنمود برای شهرداری قم استفاده شده و سند راهبردی شهرداری قم بر اساس این رهنمودها تنظیم است.

وی با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به وجود ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی و کارکردهای شهر قم، گفت: افزایش بهداشت و رفاه مردم قم و توجه به سیمای این شهر از مطالبات رهبر انقلاب از مجموعه مدیریت شهری قم است که تلاش کرده ایم به این موضوع توجه ویژه نشان دهیم.

دلبری ادامه داد: با استفاده از سرمایه انسانی صف و ستاد موجود در مدیریت شهری و بکارگیری فکری و عملی مدیران و براساس اطلاعات واقعی و با لحاظ نمودن اسناد بالادستی همچون روایات و احادیث مربوط به این شهر و فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره شهر قم و همچنین مدیریت شهری اقدام به تدوین سند راهبردی شهرداری قم نموده تا ضمن جلوگیری از هزینه های غیرمرتبط از اعمال سلیقه اشاص نیز پرهیز شود.

وی اضافه کرد: در شهرداری قم بر آن شدیم تا با استفاده از روش علمی و عقلایی برنامه میان مدتی را براساس اولویت های قطعی با هدف راهبردی و استراتژیک جهان شهر شیعی تدوین نماییم.

دلبری با اشاره به اینکه برای تایید سند راهبردی مدیریت شهری قم؛ پس از تدوین، آن را برای علما و فضلای قم فرستاده ایم؛ گفت: تصویب و ابلاغ سند راهبردی شهرداری قم از مصوبات مهم شورای اسلامی شهر قم می باشد که نقشه راه شهرداری، اولویت ها و مسایل مهم آنرا مشخص و تبیین می کند.

دلبری با اشاره به بیانیه ارزش ها در این سند تصریح کرد: پایبندی بر باورها مبتنی بر عقاید اسلامی، پایبندی به حفظ کرامت شهروندان و کارکنان، بحث عدالت در ابعاد شهری براساس مفاهیم علمی و کارکردی و پایبندی به اصول پذیرفته شده جهانی در اداره امور شهری متناسب با استانداردهای بومی، ملی و دینی از وظایف مهم شهرداری در سند راهبردی به شمار می آید.

وی همچنین با اشاره به بیانیه رسالت در این سند تاکید کرد: براساس این بیانیه شهرداری قم تلاش می کند با توجه به تعالیم قرآنی و مکتب حیات بخش اهل بیت (ع) و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و بزرگان دین به منظور ارتقای سطح نشاط عمومی و زیست محیط شهری، ایمنی، آسایش و آرامش شهروندان تمام توان خود را در جهت تحقق جهان شهر شیعی قم به کار گیرد.

دلبری اضافه کرد: بهره گیری از ارزش های اسلامی ایرانی در معماری و شهرسازی، جلب رضایت عمومی با به کارگیری مدیریت کارآمد دانش محور مبتنی بر خرد جمعی و مشارکت حداکثری مردم و نخبگان در تمام فعالیت ها برای توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن شهری از دیگر موضوعات مهم بیانیه رسالت در سند راهبردی شهرداری قم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بخش چشم انداز نیز در این سند مهم لحاظ شده است افزود: در چشم انداز سند راهبردی شهرداری، قم به عنوان شهری اسلامی، زیارتی، تاریخی، سیاحتی، ارایه دهنده الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، آرام، پاک، امن و مناسب برای حضور مشتاقان فراگیری معارف انسان ساز الهی معرفی شده است.

مراسم رونمایی از سند راهبردی مدیریت شهری قم، روز چهارشنبه با حضور مسوولان استانی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccxpqs.2bqse8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما