پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 11729
مدرس دانشگاه در حوزه رسانه:

جشنواره فجر مردم قم را با سینما آشتی می‌دهد

قم نيوز : قم نیوز: یک پژوهشگر و مدرس دانشگاه در حوزه رسانه برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان قم را فرصتی برای آشتی مردم این استان با سینما دانست.
جشنواره فجر مردم قم را با سینما آشتی می‌دهد
به گزارش قم نیوز، محمد باقر انصاری در خصوص برگزاری این جشنواره فیلم فجر در استان قم اظهار داشت: این اتفاق، حرکت مثبتی در راستای ارتقای سطح هنر در استان قم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در علوم ارتباطات، شعاری است که می‌گوید «جهانی بیندیشیم و محلی عمل کنیم» ابراز داشت: آوردن دست کم بخشی از جشنواره‌های بزرگ و معتبری چون «جشنواره بین‌المللی فیلم فجر» که تا کنون ۳۱ دوره ارزشمند خود را سپری کرده به مرکز استان‌ها، همچنان که خود رویدادی فرخنده است می‌تواند سرآغاز آشتی مردم با سینما باشد.

پژوهشگر و مدرس دانشگاه در حوزه رسانه ادامه داد: این اتفاق از آنجا که جایگاهی برای بازتاب آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و فنی، محل تعامل اهل سینما با یکدیگر و علاقمندان حال و آینده این هنر و صنعت قرن حاضر است، می‌تواند منشأ بسیاری از اتفاقات فرخنده دیگر در استان قم باشد.

وی با اشاره به اینکه خواه ناخواه بخش بزرگی از مخاطبان سینمای ما در مراکز استان‌ها زندگی می‌کنند، ابراز داشت: این افراد کسانی هستند که شاید به دلایل متعدد و متفاوت نتوانند به پایتخت سفر کنند و از نزدیک شاهد آخرین تولیدات داخلی و بین‌المللی سینما باشند.

انصاری خاطرنشان کرد: بنابراین اکران این فیلم‌ها در شهرستان‌ها هم ذائقه مخاطبان را تقویت می‌کند و هم با حضور سینماگران در کنار مردمی غیر از تهران، سلیقه و خواسته‌های این مردم نیز به تولیدکنندگان منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سینماگران ما برای آنکه به آثارشان رونق ببخشند، نیازمند بازار گسترده‌تری هستند ادامه داد: حضورهای این‌چنینی خود بهترین فرصت برای بازخوردگیری از مخاطبان علاقه‌مند است.

این کارشناس سینما و رسانه تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل بازار رقابتی تولیدات و دسترسی آسان بینندگان به رسانه‌های جمعی دیجیتال، لوح‌های فشرده و حتی بازی‌های پررنگ و لعاب رایانه‌ای سطح دانش و سواد بصری مخاطبان ما بسیار بالا رفته است.

وی با بیان اینکه سینماگران ما نباید این حضور و اکران فیلم‌ها در مراکز استان‌ها را بیهوده، سطحی و یا شاید سیاسی تلقی کنند، گفت: سینمای امروز ما نیازمند بینندگان واقعی خود است و برنده آن کسی است که این موقعیت خوب را به فرصت تبدیل کند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjhaev.uqev8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما