يکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : 1185
مرادی مطرح کرد:

طرح مسئله ازدواج آسان برداشت نادرستی از ازدواج است

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس برنامه‌های مذهبی صدا و سیما طرح مسئله ازدواج آسان را برداشت نادرستی از ازدواج عنوان کرد و گفت: تنها مقدمات ازدواج باید بدون تشریفات باشد.
طرح مسئله ازدواج آسان برداشت نادرستی از ازدواج است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام شهاب مرادی شامگاه شنبه در مراسم جشن سالروز پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) که در تکیه شاه خراسان قم برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه طرح مسئله ازدواج آسان برداشت نادرستی از ازدواج است افزود: ما معتقدیم که ازدواج باید سخت و دشوار باشد بدین معنا که انتخاب همسر باید سخت باشد و در عوض مقدمات آن و برپایی مراسم‌های جشن و عروسی باید آسان گرفته شود.

وی به خانواده‌هایی که دارای دختر هستند پیشنهاد کرد تا هر خواستگاری که به خانه آنها مراجعه می‌کند را بپذیرند و افزود: خانواده‌ها باید در همان جلسه اول مسائل اساسی را مورد بحث و بررسی قرار دهند و اگر در زمینه مسائل اساسی با مشکل مواجه شدند وارد مراحل بعدی نشوند.

برخی از اقدامات در فرهنگ عمومی باید تقبیح شود
حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه برخی از اقدامات باید در فرهنگ عمومی ما تقبیح شود افزود: باید شرایط فرهنگی جامعه به سمتی سوق پیدا کند که اگر کسی هزنیه سنگینی را تنها به دلیل گل کاری ماشین عروس پرداخت کرده است این امر مورد تقبیح دیگران قرار کیرد.

وی با بیان اینکه شرایط ازدواج دختران با پسران متفاوت است ابراز داشت: فرزندان ما باید بدانند سن ازدواج باید حداقل ۲۰ سالگی باشد.

کارشناس برنامه‌های مذهبی صدا و سیما در ادامه علت تأخیر ازدواج در برخی از دختران را عشق‌های توهمی و علاقه‌های یک طرفه دانست و اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌ها تفاوت شرایط ازدواج دختر و پسر را نمی‌دانند که در خصوص دختران باید بپذیریم اگر سن آنها بالای ۲۰ تا ۲۲ سالگی رود شانس ازدواج آنها کاسته می‌شود.

وی گفت: اهتمام خانواده‌ها باید بر این باشد که دختران هر چه زودتر ازدواج کنند اما در بسیاری از خانواده در پاسخ به درخواست خواستگار عنوان می‌شود که دختر ما هنوز بچه است و یا می‌خواهد درس بخواند و همین جمله باعث می‌شود بیشتر دختران شانس ازدواج خود را از دست بدهند.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه عشق توهمی آن است که دختر فکر کند کسی او را بسیار دوست دارد، افزود: دختران باید بدانند که تنها پسرهایی می‌توانند به آنها اظهار علاقه کنند که رسما برای خاستگاری اقدام کنند که در این مرحله باید از وی برنامه زندگی طلب کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بزرگتر بودن سن دختر از پسر در زادواج اظهار داشت: اگر پسری می‌خواهد با دختری بزرگتر از خود ازدواج کند باید شرایط خانوادگی خود را بسنجد که آیا خانواده او می‌تواند احترام دختر را حفظ کند یا خیر که در صورت رعایت تکریم دختر از سوی خانواده پسر مانعی وجود ندارد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه شرایط ازدواج برای دانشجویان به علت نداشتن کار فراهم نیست، آنها چگونه می‌توانند ازدواج کنند افزود: دانشجویان می‌توانند در طول هفته روزهایی را به کار اختصاص دهند که این امر هم مسئولیت پذیری آنها را افزایش می‌دهد و هم کمک هزینه زندگی آنها خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.79qrak9qnpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما