پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : 32654

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۵

قم نيوز : قم نگار: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۵پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
به گزارش قم نگار، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۵به شرح زیر است:

آیت الله العظمی مکارم شیرازی سران کشورهای اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند
دکتر علی لاریجاني: سپاه پاسداران تکيه گاه بسياري از کشورهاي مظلوم منطقه است
آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی دارفانی را وداع گفت
آیت الله مومن: رهبر معظم انقلاب به خوبی در برابر ابرجنایت کاران جهان ایستاده است
آیت‌الله کعبی: عرفان حلقه به دنبال دین زدایی است
آیت الله علیدوست: روحانیون ازدواج آسان را در جامعه فرهنگ سازی کنند


** جام جم ۹۴/۶/۲۵
* انتصاب رئیس سازمان پدافند غیرعامل از سوی رهبرمعظم انقلاب
فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی را به‌عنوان رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور منصوب کردند.
* انتقاد امیرعبداللهیان از صلیب سرخ
حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار مدیرکل منطقه‌ای صلیب‌سرخ با یادآوری وظایف و مسئولیت‌های بشردوستانه صلیب سرخ جهانی در ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه و صلح‌جویانه به کشورهای درگیر در بحران در منطقه، کمک‌های این نهاد را در یمن ناکافی دانست.

** همشهری ۹۴/۶/۲۵
* هشدار حقوق بشری به بحرین
سوئیس به نمایندگی از ۳۲ کشور جهان در طوماری در جریان نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل از حاکمان بحرین خواست به نگرانی جهان درباره وضعیت وخیم حقوق بشر در این کشور توجه کنند. امضا کنندگان به ویژه به حبس مخالفان و برخورد با تجمعات مسالمت آمیز اعتراض کردند.
* بزرگ‌ترين مانور جنگي از زمان جنگ سرد
عرض اندام روسيه درباره سوريه با برگزاري يك رزمايش گسترده جدي‌تر شده است. ۹۵۰۰نيروي نظامي روسيه با همراهي نيروهاي قزاقستان، بلاروس، ارمنستان، تاجيكستان و قرقيزستان يك رزمايش گسترده را شروع كرده‌اند كه بزرگ‌ترين مورد در نوع خود از زمان جنگ سرد تاكنون به‌حساب مي‌آيد. رزمايش سنتر۲۰۱۵ در منطقه‌اي از ولگا تا سيبري برگزار مي‌شود و تا ۵ روز ديگر ادامه دارد.
* بازرسان آژانس در تهران
کارشناسان و بازرسان آژانس انرژی اتمی برای پیگیری نقشه راه هسته‌ای که بین ایران و آژانس امضا شده ، وارد تهران شدند پیش از این علی اصغر زارعان ، معاون امنیت سازمان انرژی اتمی کشورمان در واکنش به برخی شایعات گفته بود که بحث بازدید از تقسیمات نظامی در دستور کار بازرسان نیست.

** کیهان ۹۴/۶/۲۵
* دورخیز انتخاباتی در پوشش صله‌رحم حزبی !
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت حضور خود و سایر دولت مردان در جلسات حزبی را از نوع عاطفی خواند!
سال گذشته یک عضو حزب کارگزاران اعلام کرده بود نوبخت راهبرد انتخاباتی دولت را از موضع سازمان برنامه به ستادهای روحانی در استان‌ها، ابلاغ کرده است.
فروردین ماه معاون اول رئیس جمهور در نشست حزب کارگزاران گفته بود: امسال سال انتخابات است، اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود.
جهانگیری مدعی شد نظر سنجی‌ها حاکی از وضعیت خوب اصلاح طلبان است و حامیان دولت و اصلاح طلبان نباید فریب جوسازی‌ها را بخورند.
در حالی که مردم انتظار رسیدگی به وضعیت معیشت خود را دارند این گونه اقدامات و برنامه‌ها از سوی دولتمردان نه تنها کمکی به اهداف انتخاباتی آنان نمی‌کند بلکه صندلی‌های بهارستان را نیز بیش از پیش از دسترس گزینه‌های انتخاباتی دولت دور خواهد ساخت.
* بازی سیاسی با پول‌های بلوکه ، مردم را از دولت ناامید می‌کند
«محمدحسن آصفری» نماینده مردم اراک: بهتر است مقامات دولتی توضیح دهند که این مبلغ در کجا هزینه شده است؛ پروژه‌های عمرانی، مجوز به بانک مرکزی برای چاپ پول و یا جایی دیگر.
می‌بایست کمیته‌ای متشکل از مجلس شورای اسلامی، دولت و دیوان محاسبات شکل بگیرد و موضوع پول‌های بلوکه شده را رصد کند.
«قاسم جعفری» نماینده مردم بجنورد: اظهارات مقامات دولتی نشانگر این است که پیش از توافق، ایجاد مطالبه در مردم و جلب افکار عمومی با «نشان دادن در باغ سبز توافق» جزو اهداف اصلی دولت بوده است.
* حباب اقتصاد آمریکا آماده ترکیدن است
رابرت شیلر برنده نوبل اقتصاد اعلام کرد شرایط در بازارهای مالی آمریکایی در شرایطی است که حباب اقتصاد این کشور آماده ترکیدن است.
رابرت شیلر، برنده نوبل اقتصاد، اعلام کرد طی ماه‌های گذشته تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش بیش از حد و بیش از معمول ارزش بازارهای سهام آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند و این فزونی ارزش می‌تواند به کاهش یکباره قیمت‌ها و گسترش بدبینی در سطح آمریکا منجر شود.

** شرق ۹۴/۶/۲۵
* قصد نماینده مجلس یا رئیس‌جمهور شدن را ندارم
حجت الاسلام ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «در ٧٢ سالگی قصد ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری یا مجلس را ندارم. حالا نوبت جوانان است که با تجربه ما و خلاقیت خود، کشور را اداره کنند».
* دیدار خالد مشعل با اردوغان
رئیس‌جمهوری ترکیه در دیدارش با «خالد مشعل»، رئیس دفتر سیاسی حماس در آنکارا، تجاوزات اسرائیل علیه مسجدالاقصی و مقدسات فلسطین را محکوم کرد. او همچنین در تماس تلفنی با «بان‌کی‌مون»، خواستار اقدام جدی سازمان‌ملل برای توقف اقدامات تل‌آویو شد.

** ایران ۹۴/۶/۲۵
* نجات اقتصاد ایران از گروگان تحریم
نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در کمیسیون «برجام» مجلس اعلام کرد:انواع ابتکارات را برای دور زدن تحریم‌ها به کار گرفتیم، اما پیمودن این مسیر خساراتی هم داشت.
وقتی شفافیت برداشته شود، راه فساد هموار می‌شود و فسادهای متعدد از جمله آثار و تبعات تحریم‌ها است.
به طور متوسط و تخمینی، در دوره تحریم هزینه مبادله تجاری۱۰۰ میلیارد دلار، سالانه حدود۱۵ میلیارد دلار بود.
تحریم‌ها باعث شد سالانه ۱۵ میلیارد دلار و روزانه ۱۳۰ میلیون دلار هزینه مبادلاتی برای کشور رقم خورد.
کاهش فروش نفت ایران از ۵/۲ به ۵/۱ میلیون بشکه روزانه ۷۵ میلیون دلار به کشور خسارت زد.
* ورود نیروهای مسلح به مسائل حزبی ممنوع است
محمد کوشکی دادستان نظامی خراسان شمالی گفت: نیروهای مسلح اگر وارد مسائل حزبی شوند، نتایج خوبی نصیب کشور نمی‌شود و تضعیف کشور را به همراه دارد، از این رو ورود نیرو‌های مسلح به مسائل حزبی ممنوع است.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۶/۲۵
* نتیجه انجام تحقیقات درحادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام اعلام شد.براساس بیانیه دیوان پادشاهی عربستان سعودی، تحقیقات به عمل آمده نشان داده است که حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام جنایی نبوده و حادثه‌ای غیرعمد بوده است. این گزارش می‌افزاید:این جرثقیل در نتیجه باد شدید و وضعیت اشتباه ناشی از نصب بر خلاف مقررات سقوط کرده است.تمامی کارکنان شرکت گروه هلندینگ بن لادن (شرکت مالک جرثقیل مذکور) تا اطلاع ثانوی ممنوع الخروج شدند واین گروه از انجام هرگونه پروژه درعربستان سعودی محروم شد.
* آمریکا و متحدان عربش مسئول همه فاجعه‌های منطقه هستند
«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سیاسی و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در مقاله‌ای با اشاره به تحولات اخیر منطقه نوشت: آمریکا و متحدان عربش مسئول همه فاجعه‌ها در منطقه به ویژه سوریه، یمن، لبنان و لیبی هستند.

** وطن امروز ۹۴/۶/۲۵
* جلسه رهبر معظم انقلاب برای هشدار به سران قوا
رهبر انقلاب اخیرا در جلسه‌ای با حضور سران قوا نسبت به آسیب‌های فضای مجازی برای جامعه هشدار دادند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه باید آسیب‌ها را شناسایی کنیم، تصریح کرد: چند روز قبل در محضر رهبر معظم انقلاب جلسه‌ای متشکل از سران ۳ قوه در رابطه با خطراتی که فضاهای مجازی برای نسل جوان ایجاد کرده است، برگزار شد.
* تحریم‌ها لغو نمی‌شود ریسک سرمایه‌گذاری بالا می‌ماند
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی ساختار بخش عمده‌ تحریم‌ها باقی می‌ماند، گفت از ابتدا اصل بر لغو تحریم‌‌ها بود. احمد توکلی گفت: در مذاکرات و توافق صورت گرفته تحریم‌ها عموما لغو نشده‌ بلکه تعلیق شده ‌است. فقط برخی تحریم‌هایی که دراختیار دولت‌آمریکا بوده است نه تعلیق بلکه متوقف می‌شود.

** جوان ۹۴/۶/۲۵
* ايست اروپا به پناه‌جويان
وزراي اتحاديه اروپا بعد از دو روز نشست اضطراري در بروكسل، نتوانستند به تصميم واحدي در مورد پناه‌جويان برسند و به اين ترتيب، دست‌كم شش كشور اروپايي با شروع اقدامي عملي، مرزهاي خودشان را به رغم پيمان نامه شينگن به روي پناه‌جويان بستند. پاپ فرانسيس رهبر كاتوليك‌هاي جهان كه هفته قبل خواستار پناه دادن مسيحيان به پناه‌جويان شده بود، ديروز در يك موضع‌گيري متفاوت درباره سوءاستفاده داعش از اين فرصت و نفوذ به كشورهاي‌هاي اروپايي هشدار داد.
* آمار جان باختگان ايراني حادثه مكه به ۱۱ نفر رسيد
با قطعي شدن خبر فوت سه بانوي ايراني تعداد كشته‌شدگان ايراني حادثه عصر جمعه مكه مكرمه براساس آمار قطعي ۳۹۰ كاروان ايراني مستقر در مكه مكرمه به ۱۱ نفر افزايش يافت.
در پي طوفان شديد عصر روز جمعه در مكه مكرمه و سقوط يك بالابر در صحن مسجدالحرام متأسفانه ۱۱زائر ايراني فوت و ۳۲ زائر ايراني مجروح شدند.
* حكم اعدام براي ۷ عامل انفجار مسجد شيعيان كويت
دادگاه جنايي كويت روز سه شنبه حكم اعدام هفت تن از عاملان انفجار انتحاري يك مسجد شيعي در اين كشور را صادر كرد.
يكي از عوامل انتحاري داعش در روز جمعه ۲۵ ژوئن به مسجد امام صادق (علیه‌السلام) در منطقه «الصوابر» حمله كرد. در اين حمله ۲۷ شيعه شهيد و ۲۲۷ نفر ديگر زخمي شدند.

** آفتاب یزد ۹۴/۶/۲۵
* مسئولان دولت ممنوعیتی برای عضویت در احزاب ندارند
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت گفت: هیچ ممنوعیتی برای عضویت اعضای هیئت دولت در احزاب نیست اما اعضای هیئت دولت به هیچ وجه حق ندارند از امکانات دولتی برای حزب استفاده کنند.
* العبادی: در برابر داعش تسلیم نمی‌شویم
حیدرالعبادی نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر ادامه جنگ با داعش تا زمان پیروزی بر این گروه تروریستی، اعلام کرد که ادامه مسیر اصلاحات در عراق لازم است و وی از این مسیر باز نمی‌گردد.

** رسالت ۹۴/۶/۲۵
* موضوع هسته‌اي ازابزارهاي اقتدارنظام است
حجت الاسلام و المسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه درسپاه، يکي ازبزرگترين ابزارهاي اقتدارنظام جمهوري اسلامي ايران را مسئله هسته‌ای عنوان کرد و گفت: بايد شرايط را کاملا رصد کنيم و براي هرگونه شرايط آماده باشيم.
* رآکتور آب سنگين اراک را باز طراحي مي کنيم
وزير امور خارجه چين در کنفرانس خبري مشترک با آقاي ظريف همتاي ايراني خود در پکن از باز طراحي رآکتور آب سنگين اراک خبر داد.به گزارش خبرگزاري صدا وسيما ، وانگ يي در کنفرانس خبري در جمع خبرنگاران همچنين از حمايت کشورش در راستاي اجراي توافق جامع هسته‌ای و گسترش همکاري‌هاي پکن - تهران در زمينه‌هاي انرژي، طراحي و بازسازي کمربند جاده ابريشم و همکاري‌هاي اقتصادي خبر داد.
* عربستان کنترل خود را بر يمن از دست داده است
مجله اکونوميست در گزارشي با اشاره به افت روند حملات نيروهاي ائتلاف تحت رهبري عربستان عليه يمن نوشت: رياض کنترل خود را بر اوضاع اين کشور از دست داده است.

** مردم سالاری۹۴/۶/۲۵
* برنامه داعش براي حمله به آمريكا
داعش با انتشار ويديوئي جديد تهديد کرد که به حملاتي مانند حملات يازده سپتامبر دو هزار و يک عليه آمريکا اقدام خواهد کرد و خودروهاي حاوي مواد انفجاري و افراد انتحاري خواهد فرستاد. داعش در اين ويديوی ده دقيقه‌ای مدعي شد که «داعش به آمريکا خواهد رسيد.»
* ابزارهاي فشار بر ايران هيچ‌گاه نتيجه‌اي نداشته است
سيد‌حسين موسويان يک ديپلمات پيشين ايران با تاکيد بر اين که انواع ابزارهاي غرب و آمريکا براي فشار بر ايران هيچ‌گاه نتيجه‌اي نداشته است، گفت: کنگره بايد از رويکرد کوته‌بينانه خود در قبال توافق هسته‌اي دست بردارد.

** آرمان ۹۴/۶/۲۵
* باید با نگاه فراجناحی و ملی با مساله برجام برخورد کرد
محمدرضا عارف عضو شورای عالی انقلاب با اشاره به بررسی برجام در مجلس گفت: اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با مجاهدتی قابل‌تقدیر به توافقی با گروه ۱+۵ رسیدند و اکنون باید با نگاه فراجناحی و ملی با مساله برجام برخورد کرد. آقای دکتر ظریف و همکارانشان بارها موردتایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند و شایسته نیست زحمات آنها با برخی تعابیر نادرست مورد خدشه قرار گیرد.
* احتمال ردصلاحیت اصلاح‌طلبان شایعه است
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ان‌شاءا... در جریان انتخابات پیش رو تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان تأیید‌صلاحیت و تعداد بسیاری انتخاب خواهند شد. محمدعلی نجفی در مورد شایعه احتمال رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان، با تأکید بر اینکه طرح این مسائل در حد شایعات است، اظهار کرد: نباید با قبول شایعات در فضای سیاسی کشور به آنها دامن بزنیم و فضای سیاسی کشور را ملتهب کنیم.

** فرهیختگان ۹۴/۶/۲۵
* حجت الاسلام ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس مجلس: چرا فقط وقتی سعید جلیلی در کمیسیون حضور دارد، دوربین‌های صدا و سیما می‌آیند.
* آمانو و کارشناسان آژانس می‌آیند
یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ۱۲ نفر از کارشناسان آن دوشنبه آینده عازم ایران می‌شوند. این خبر را علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پس از دیدار با آمانو اعلام کرد.این سفر درحالی انجام خواهد شد که علیرضا زاکانی، نماینده مجلس شورای اسلامی دیروز آمادگی کمیسیون برجام برای شنیدن صحبت‌های آمانو را اعلام کرده بود که به منزله دعوت از او برای حضور در این کمیسیون برآورد شده است.آمانو پیش از این در کنگره آمریکانیز حاضرشده است.

** آفرینش ۹۴/۶/۲۵
* ولايتي: با عربستان در مسئله يمن اختلاف جدي داريم
رييس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ما با عربستان مشکلي نداريم و دو کشور برادر و مسلمانيم که کم و بيش روابطي با يکديگر داريم ولي برخي سياست‌هاي منطقه‌يي عربستان به ويژه در خصوص يمن موجب اختلاف نظر شده است.
* مونيز: کنگره امکان جلوگيري از توافق هسته‌اي را ندارد
ارنست مونيز وزير انرژي آمريکا در يک کنفرانس خبري در حاشيه نشست سالانه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در وين با بيان اينکه به نظر مي‌آيد کنگره نمي‌خواهد مانع توافق هسته‌اي ايران و گروه ۱+۵ شود، گفت که اکنون دولت باراک اوباما تمرکز خود را روي اجراي توافق قرار داده است.

** ابتکار ۹۴/۶/۲۵
* تحویل ۷۰ هزار پروژه عمرانی نیمه کاره به دولت
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در ابتدای فعالیت دولت با ۷۰ هزار پروژه نیمه‌کاره مواجه بودیم که برای تکمیل آن بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز بود، گفت: برای حل این مشکل، سیاست جلب مشارکت نهادهای عمومی غیردولتی در پیش گرفته شد.
* ایران خواستار نشست فوری سازمان همکاری اسلامی شد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از سازمان همکاری اسلامی خواست تا با برگزاری اجلاس اضطراری، اقدام رژیم صهیونیستی در تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را پیگیری کند.به گزارش مهر مرضیه افخم اقدام رژیم نامشروع و کودک‌کش صهیونیستی در تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را برخلاف حقوق بین الملل دانست.

** قدس ۹۴/۶/۲۵
* توافق تهران، واشنگتن و پکن پیرامون نیروگاه اراک
یک رسانه رسمی چین در گزارشی نوشت: ایران، آمریکا و چین در خصوص راکتور آب سنگین اراک که عامل نگرانی غرب بود، به اجماع رسیدند.
به گزارش خبرگزاری رسمی چین «شینهوا» این اجماع گسترده در نتیجه نشست سه جانبه «شو داجه» رئیس سازمان انرژی اتمی چین، «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در حاشیه نشست آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در وین بدست آمد.
* دخالت در امور داخلی ایران
کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده است، صدور احکام اعدام، محدود بودن حق برخورداری از محاکمه عادلانه و ادامه بازداشت روزنامه‌نگاران و کنشگران مدنی از نگرانی‌های اصلی ما درمورد ایران است.
* آمریکایی‌ها به خواست جامعه بین‌الملل احترام بگذارند
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران از مخالفان برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) در آمریکا و منطقه خواست به نظر جامعه بین‌الملل برای حل و فصل صلح آمیز مسایل احترام بگذارند. به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای چینی خود در شهر پکن، پایتخت چین از رویکردهای غیرسازنده جاری در فضای سیاسی آمریکا و کارشکنی‌های احتمالی برخی جریانات در آمریکا علیه توافق هسته‌ای به شدت انتقاد کرد.

** قانون۹۴/۶/۲۵
* توقف عملیات تفحص شهدا توسط عراق
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از تعطیلی کار تفحص پیکر شهدا در خاک عراق خبر داد و گفت: ما همچنان منتظر اقدام سفارت ایران در بغداد هستیم تا هرچه زود‌تر موانع بر طرف شود. سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده بیان داشت: وزارت حقوق بشر عراق که مسئول کار تفحص بوده و با ما همکاری می‌کرده، در طرح اصلاحات اخیر دولت عراق مبنی بر کوچک‌سازی دولت آن کشور، منحل شده است و فعلا تا تعیین تکلیف این‌گونه امور در طرح جدید اصلاحی دولت، کار تفحص متوقف شده است.

** خراسان ۹۴/۶/۲۵
* سپاه پاسداران تکيه گاه بسياري از کشورهاي مظلوم منطقه است
دکتر علی لاریجاني رئيس مجلس سپاه را «محل تکيه بسياري از کشورهاي مظلوم در منطقه» دانست و گفت: امروز سپاه از قدرت بازدارنده و هشدار دهنده‌ای در منطقه برخوردار است. به گزارش فارس دکتر علي لاريجاني که عصر ديروز در مجمع سراسري فرماندهان و مسئولين سپاه سخن مي گفت، تفکر مديريت جهادي در سپاه را به عنوان سرمايه‌ای مهم براي حرکت آينده اين نهاد مقدس برشمرد.
* مخالفت دادگاه با آزادي شيخ علي سلمان
دادگاه تجديدنظر بحرين با مخالفت با درخواست وکلاي مدافع براي آزادي شيخ علي سلمان، دبير کل جمعيت الوفاق، دستور به ادامه حبس وي و موکول شدن جلسه بعدي به ۱۴ اکتبر را داد. در همين راستا، جواد فيروز، يکي از رهبران جمعيت الوفاق از جامعه بين الملل خواست رژيم آل خليفه را براي آزادي هرچه زودتر شيخ سلمان تحت فشار بگذارد.
* جوزف ناي: شايد توافق هسته‌ای فرصتي براي منعطف کردن ايران باشد
«جوزف ناي» تحليلگر ارشد روابط بين‌الملل در آمريکا با تاکيد بر لزوم اتخاذ استراتژي مهار و مديريت غيرمستقيم در خاورميانه، نمونه‌ای از اين راهبرد را توافق هسته‌ای دانست و نوشت: شايد توافق هسته‌اي فرصتهايي براي انعطاف‌پذيري بيشتر ايران ايجاد کند.
* مجيد تخت روانچي، معاون وزير خارجه کشورمان در پاسخ به اين سوال، که شايعه شده چند بار از طرف جان کري با دفتر ظريف تماس گرفته شده اما آقاي ظريف به اين تماس‌ها پاسخ نداده است، گفت: من اطلاعي ندارم که تماسي گرفته شده و پاسخي به آن داده نشده باشد.

** اعتماد ۹۴/۶/۲۵
* امسال کسری بودجه نداریم
علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد با بیان اینکه بودجه امسال قابل مدیریت بوده و امسال کسری نداریم، گفت: دولت نگاه درآمدی به نرخ ارز ندارد و نوسان نرخ در بازار نگران‌کننده نیست.
* انتقاد شديد عليه اوباما
جان مك‌كين، سناتور امريكايي گفت: اين مساله كه روسيه خودش را به خاطر دولت بشار اسد، رييس‌جمهوري سوريه به خطر انداخته، نمونه ديگر از اين مساله است كه چطور اين سياست خارجي بيهوده دولت باراك اوباما، رييس‌جمهوري امريكا به دشمنان ما جرأت و جسارت داده و جايگاه ما در جهان را تضعيف كرده است.
* سوريه بدون حمايت ما تبديل به ليبي مي‌شد
ولاديمير پوتين، رييس‌جمهوري روسيه روز گذشته در سخناني عنوان كرد كه تهديد داعش از مرزهاي عراق و سوريه پا فراتر گذاشته است و اعضاي سازمان پيمان امنيت جمعي (CSTO) را تهديد مي‌كند. وي همچنين در واكنش به انتقادها از حضور نظامي اين كشور در سوريه گفت: اگر از سوريه حمايت نكرده بوديم، يقينا وضعيت اين كشور بدتر از اوضاع ليبي مي‌شد.

** شهروند ۹۴/۶/۲۵
* روحانی ٢٥ آبان به پاریس می‌رود
شبکه فرانس ٢٤ گزارش داد که حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی اواخر آبان‌ماه ‌سال‌جاری طی سفری رسمی راهی پاریس می‌شود. به گزارش فارس، به گفته این شبکه خبری فرانسوی، روحانی قرار است در کاخ الیزه در پاریس با فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار و گفت‌وگو کند. دو ماه قبل نیز لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در سفرش به تهران اعلام‌کرد که حامل پیام دعوت اولاند برای آقای‌روحانی‌است.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
سران کشورهای اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند

رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر این که غرب با اجیر کردن مزدور از کشورهای مختلف برای تغییر حکومت‌هایی که باب میل شان نیست، روش جدیدی از دمکراسی را اختراع کرده است، از سران کشورهای اسلامی خواست از خواب غفلت بیدار شوند و به ذلت در برابر غربی‌ها پایان دهند. این مرجع تقلید دربخش دیگری از سخنان خودبا بیان این که حفظ عزت و سربلندی هزینه دارد، گفت: ما اگر می‌خواهیم کشور ما مستقل باشد و وابسته به شرق و غرب نباشیم و عزت خود را حفظ کنیم باید هزینه‌های آن را نیز بپردازیم.

رهبر معظم انقلاب به خوبی در برابر ابرجنایت کاران جهان ایستاده است
رسا/آیت الله مومن ضمن بیان برخی توصیه‌های اخلاقی به زایران ایرانی در سرزمین وحی گفت: زایران ایرانی بدانند که امروز آن‌ها پس از سال‌ها انتظار این توفیق راپیدا کرده‌اند و از این فرصت به بهترین شکل بهره بگیرند.عضو جامعه مدرسین دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وحدت در جهان اسلام یک ضرورت است و حج بهترین فرصت برای تحقق شعار وحدت به شمار می‌آید، گفت: زایران عزیز برای ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی دعا کنند که این بزرگوار همه وقت‌شان را برای پیاده کردن احکام اسلام صرف می‌کنند و جلوی ابر جنایت‌ کاران جهان ایستاده‌اند.

عرفان حلقه به دنبال دین زدایی است
رسا/آیت‌الله کعبی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آشنایی با انحرافات عرفان حلقه با تاکید برلزوم برخورد با این فرقه انحرافی، گفت: حلقه شعور کیهانی به دنبال دین زدایی، بی تفاوت کردن مسلمانان نسبت به مناسک و شریعت اسلامی و جذب نیرو برای شبکه‌های جاسوسی است. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این‌که نباید به سادگی از کنار عرفان‌های کاذب نوظهور گذشت گفت: بر مبلغان دینی لازم است که به تعمیق معارف اسلامی پرداخته و معنویت حقیقی را در جامعه افزایش دهند.

رسانه‌ها از دامن زدن به تجمل گرایی خوداری کنند
رسا/آیت الله مروجی طبسی خواستار تغییر رفتارهای اجتماعی مردم در مسائل اقتصادی شد و گفت: وقتی تجمل‌گرایی را با رفتارهای اشتباه برای مردم تبدیل به فرهنگ می‌کنیم مقدمه خسارتی سنگین مانند عدم بصیرت سیاسی در رفتارهای حجاج می‌شود.عضو جامعه مدرسین با انتقاد از رواج تجمل‌گرایی و با اشاره به علل و عواملی که مردم به این رفتار غلط اجتماعی در ایران مبتلا شده‌اند، گفت: یکی از این دلایل رسانه‌ها هستند چراکه رسانه‌ها به ویژه صداوسیما با نمایش تبلیغات کذایی این فرهنگ را به‌عنوان یک معیار اجتماعی تبدیل کرده است.

روحانیون ازدواج آسان را در جامعه فرهنگ سازی کنند
حوزه/آیت الله علیدوست با اشاره به اینکه بالا رفتن سن ازدواج یک معضل بزرگ برای کشور است گفت: روحانیون برای اینکه در زمینه ترویج ازدواج آسان موفق بوده و فرهنگ جامعه را در این زمینه اصلاح کنند باید خود در ازدواج آسان پیشتاز باشند و از این طریق در جامعه فرهنگ‌سازی کنند.عضو جامعه مدرسین با تاکید برنقش دولت در کاهش سن ازدواج و با بیان اینکه نقشی که متولیان فرهنگی در تشویق جوانان به ازدواج دارند بسیارموثراست تصریح کرد: کار فرهنگی در کشور به معنای عام به جای سوق دادن به سمت ازدواج،متاسفانه فاصله ایجاد می‌کند.

آیت‌الله خزعلی دارفانی را وداع گفت
مهر/آیت الله ابوالقاسم خزعلی عضو محترم جامعه مدرسین و عضو مجلس خبرگان رهبری صبح امروز دار فانی را وداع گفت.این عالم ربانی از پیشکسوتان نهضت اسلامی واز تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی و عضو سابق شورای نگهبان، رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر و نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری بود.

ایران باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد!
تسنیم/رهبر اکثریت سنا اعلام کرد که روز پنجشنبه برای سومین بار سنا درباره برجام رای گیری می‌کند.تلاش برای تصویب این قطعنامه روز سه شنبه نتوانست حمایت دستکم ۶۰ عضو سنا را جلب کند. شمار سناتورهایی که از این قطعنامه حمایت کردند ۵۶ نفر و شمار سناتورهای مخالف با آن ۴۲ نفر اعلام شد.وی همچنین اعلام کرد که موضوع این تلاش نیز جلوگیری از اقدام اوباما در لغو تحریم‌های ایران است، مگر آنکه تهران، اسرائیل را به عنوان یک کشور به رسمیت بشناسد و زندانیان آمریکایی را آزاد کند.

قاچاق ‌ کودکان توسط داعش
فردا نیوز/گروهک تروریستی داعش برای تکمیل نیروی نظامی خود، به قاچاق کودکان آسیایی متوسل شده است.داعش از این کودکان برای انجام عملیات‌های انتحاری سوء استفاده می‌کند و برای پیشبرد اهداف شوم خود علاوه بر آموزش‌های نظامی، عقاید انحرافی خود را نیز به این کودکان تلقین می‌کند.

تأکید اشتاین مایر بر گسترش مناسبات برلین - تهران
فارس/وزیر خارجه آلمان در دیدار تخت‌روانچی معاون وزیر خارجه کشورمان بر گسترش مناسبات و توسعه همکاری‌های کشورش با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.‌تخت‌ روانچی نیز ضمن گفت‌وگو درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همکاری‌ها با طرف آلمانی در زمینه‌های مختلف اعلام کرد.

مقامات ایران و ۱+۵ بار دیگر گرد هم جمع می‌شوند
باشگاه خبرنگاران/معاون وزیر خارجه روسیه از دیدارمقامات ایران و ۱+۵ در حاشیه نشست مجمع‌عمومی سازمان ملل خبر داد. ریابکوف، گفت:‌مدیران سیاسی ایران و گروه ۱+۵ در این‌دیداردرباره جزئیات فنی توافق وین گفتگو خواهندکرد.

توافق هسته‌ای پذیرش انقلاب اسلامی است
فارس/یک رسانه انگلیسی در تحلیلی با اشاره به‌طرح‌های طولانی مدت دولت‌های غربی و آمریکا‌برای‌تغییر حکومت ایران در تیتر خود نوشت:رویای غرب برای تغییر حکومت در ایران به سرآمده است.رویترز با اشاره به اینکه غرب با توافق‌هسته‌ای انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناخته تأکید کرد این امر به منزله خاتمه یافتن رویای‌کشورهای غربی برای تغییر نظام حاکم این کشور‌است.این گزارش در ادامه می‌نویسد این برای‌ایران‌به معنی این است که آسوده‌خاطر از مسائل بیرونی می‌تواند توجهش را برای تیمار اقتصادی تضعیف ‌شده، به درون منعطف کند.

اتحادیه اروپا مسئول تشدید بحران پناهندگان است
تسنیم/سازمان عفو بین‌الملل درباره عدم توافق وزرای‌کشور اتحادیه اروپا برای حل بحران پناهندگان‌ابراز دلسردی کرده و اتحادیه اروپا را مسئول‌تشدید بحران پناهندگان دانست.سازمان عفو بین‌الملل همچنین تصریح کرد که به تاخیر انداختن‌بیشتر‌یک راه حل موثر، شرایط بحرانی انسانی‌در‌مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را همچنان بدتر‌می‌کند.

جامعه بین الملل موافق سیاست‌های آمریکا نیست
مهر/ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دردیدار با وزیر امور خارجه چین در مورد تصویب برجام در امریکا گفت: متاسفانه گروهی در امریکا و گروهی در منطقه ما به ویژه رژیم صهیونیستی منافع خود را در درگیری و تنش جستجو می‌کنند. امیدواریم با طی شدن روند بررسی برجام در امریکا، خودشان را با واقعیات وفق‌دهند و متوجه شوند که جامعه بین الملل با‌سیاست‌های آنها همخوانی ندارد و جامعه بین الملل به‌دنبال حل و فصل مسائل از طریق دیپلماسی، مذاکره و گفتگو است.

تحریم‌های سازمان ملل باقی خواهد ماند
تسنیم/ رئیس کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد که تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش مربوط به اجرای توافق هسته‌ای را به سازمان ملل ارسال نکند، لغو نخواهد شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjxmet.uqe8izsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما