شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : 11956
برای مسابقات جهانی و آسیایی

5 کبدی‌کار قمی ملی پوش شدند

قم نيوز : قم نیوز: پنج کبدی‌کار قمی در ترکیب تیم ملی کبدی کشورمان خود را برای همراهی این تیم در پیکارهای مهم برون مرزی سال 2013 آماده می‌کنند.
5 کبدی‌کار قمی ملی پوش شدند
به گزارش قم نیوز، تیم ملی کبدی کشورمان به عنوان یکی از قدرت‌های آسیا خود را در حالی برای مسابقات جهانی و آسیایی سال‌جاری میلادی آماده می‌کند که برگزاری منظم رقابت‌های لیگ و قهرمانی کشور در سال‌جاری نیز موجب شناسایی استعدادهای خوبی در این رشته شده است.

در حالی که کبدی کشورمان یکی از تیم‌های قوی و مطرح قاره کهن به شمار می‌رود و در رقابت‌های جهانی نیز حریفان مطرح خارجی روی این تیم حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند که قم نه تنها یکی از استان‌های موفق کبدی کشور است بلکه در سال‌های اخیر توانسته موفقیت‌های زیادی در این رشته به دست آورد.

نگاهی به فعالیت رشته ورزشی کبدی در قم نشان می‌دهد که این رشته یک ورزش نوپا در قم محسوب می‌شود که عمر فعالیت آن در مقایسه با رشته‌های ورزشی قدیمی چندان زیاد نیست اما افتخارات آن دست کمی از رشته‌های قدیمی ندارد.

قم در کبدی مردان و بانوان در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و توانسته جایگاه بسیار خوبی در بین هیئت‌های ورزشی فعال استان قم و همچنین هیئت‌های کبدی استان‌های مختلف به دست آورد و ورزش موفقی لقب گیرد.

کسب عنوان قهرمانی کشور در مسابقات کبدی سالنی، کبدی استاندارد و کبدی ساحلی مردان و بانوان موجب شده است تا قم در این رشته چهره‌های مطرحی به کبدی کشور معرفی کند و هم‌اکنون پنج نفر از اعضای تیم مردان قم در تیم ملی کبدی حضور دارند.

کیانوش نادریان، عباس کروکی، فرشاد رحیمی، معراج شیخ و سلیمان پهلوان از ورزشکاران کبدی‌کار استان قم هستند که در اردوهای تیم ملی حضور دارند و با توجه به موفقیت‌هایی که همراه با تیم کبدی استان قم در لیگ و قهرمانی کشور داشته‌اند، امید زیادی به همراهی تیم ملی در مسابقات برون مرزی سال‌جاری میلادی دارند.

در حالی که این کبدی‌کاران بومی استان نیستند و با عقد قرارداد همراهی در پیکارهای لیگ و قهرمانی کشور در ترکیب تیم کبدی استان قم قرار دارند اما با توجه به توانمندی بالایی که از خود نشان داده‌اند، تیم ملی را در مسابقات آسیایی کبدی سالنی همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcb09b8.rhb8spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما