شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 13194
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قم خبر داد:

آبگیری اولیه سد کوچری در اواخر خرداد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قم از آبگیری اولیه سد کوچری در اواخر خرداد سال جاری خبر داد.
سد کوچری در قم ،نوروز92
سد کوچری در قم ،نوروز92
به گزارش قم نیوز، سید حسن رضوی با اشاره به میزان کیفیت آب استان قم اظهار کرد: همانطوری که وعده داده شده بود از اوایل سال جدید ۴ هزار لیتر در ثانیه آب با EC زیر ۶۰۰ در شهر قم توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: میزان EC آب از ۳ هزار به ۶۰۰ تغییر کرده که این میزان EC مطلوب و قابل شرب است و از نظر کیفیت مطلوب ارزیابی می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قم از افزایش ظرفیت تونل انتقال آب به ۲۳ مترمکعب تا پایان هفته جاری خبر داد و افزود: با خروج آخرین قطعه دستگاه حفار تونل ظرفیت انتقال آب تا ۲۳ متر مکعب در ثانیه افزایش پیدا می‌کند و به طور طبیعی کیفیت آب بهتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی مدیریت کیفی آب به طور کامل انجام می‌شود که سد کوچری به طور کامل به پایان برسد و آبگیری انجام شود.

رضوی با بیان اینکه اکنون آبگیری آب شرب قم از طریق سد گلپایگان و سد ۱۵ خرداد صورت می‌گیرد گفت: سد ۱۵ خرداد تنها در تابستان که گرما افزایش پیدا می‌کند برای آبگیری استفاده می‌‌شود ولی در سایر فصل‌ها از سد گلپایگان استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: سد کوچری تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی می‌کنیم که آبگیری اولیه آن در اواخر خرداد و آبگیری نهایی آن در نیمه دوم سال ۹۲ انجام شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قم عنوان داشت: ۶۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تأمین هزینه‌های این سد به فروش رسید و این مبلغ به پروژه اختصاص پیدا کرد بنابراین مشکل مالی در این زمینه نداریم.

وی با اشاره به توسعه تصفیه‌خانه آب گفت: این پروژه از ابتدای سال جاری شروع شده و اعتبارات آن از بانک توسعه اسلامی تأمین شده است.

رضوی یادآور شد: با پایان این پروژه ظرفیت این تصفیه‌خانه از چهار متر مکعب به ۱۰ متر مکعب در ثانیه افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdchkznz.23nxwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما