يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب : 13221
پیریایی تأکید کرد:

قم دارای یک رویکرد فرا استانی و فراملی است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به ظرفیت های این استان گفت: قم دارای یک رویکرد و جایگاه فرااستانی و فراملی است.
قم دارای یک رویکرد فرا استانی و فراملی است
به گزارش قم نیوز، کرم رضا پیریایی در نشست مطبوعاتی پیرامون همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در قم اظهار داشت: در کشور ما خیزش بزرگی برای رقابت همه مجموعه ها شکل گرفته است و در حال حاضر راهبرد رقابتی بین استان‌ها برای توسعه در جهات مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری ایجاد شده است.

وی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در توسعه این راهبردها، گفت: نقش رسانه‌ها نقش شماره یک است که می‌تواند این اهداف را به نتیجه مناسب برساند.

استاندار قم تاکید کرد: خوشبختانه مجموعه دوستانی که د رامور اقتصادی استانداری قم مشغول به همکاری اند از قویترین مجموعه های کشور اند و شناختشان از این استان و منطقه و آمایش سرزمینی آن یک شناخت ویژه است.

پیریایی با بیان اینکه در سال های گذشته استان ها در ابعاد مختلف شاهد پیشرفت بوده اند، گفت: استان قم در محور مواصلاتی ویژه کشور قرار دارد و حتی دوستانی می گویند که این منطقه جعبه تقسیم کشور است.

استاندار قم ضمن تاکید بر اینکه جایگاه آستان مقدس حضرت معصومه(س) و ویژگی های گردشگری این استان از نمونه های بارز مزایای قم است، گفت: این استان سالانه و به صورت متناوب پذیرای ۲۰ میلیون مسافر و زائر است و مفهومش این است که قم دارای یک رویکرد فرااستانی و حتی فراملی است.

وی افزود: در سال جاری بنا داریم تا سه همایش کاربردی و هدفدار با رویکرد سرمایه گذاری در این استان برگزار کنیم که اولین این همایش ها، همایش فرصت های سرمایه گذاری در قم است.

وی ادامه داد: وقتی از قم صحبت می کنیم علاوه بر ویژگی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید بر شرایط جغرافیایی این استان نیز تاکید کنیم، همچنین شهرک های صنعتی که طی سال های جاری در استان شکل گرفته اند نیز دارای اهمیت فراوانی اند.

ساخت فرودگاه قم توسط بخش خصوصی نشان دهنده امنیت سرمایه گذاری در این استان است
استاندار قم ضمن اشاره به اینکه منطقه ویژه سلفچگان طی سه سال گذشته مقام اول را در مناطق ویژه کشور کسب کرده است، گفت: ورود بخش خصوصی به ساخت فرودگاه در قم نشان دهنده این است که این استان امنیت لازم برای سرمایه گذاری را دارد.

پیریایی اظهار داشت: قم می‌تواند روز به روز به شکوفایی بیشتری برسد و جایگاه قم در کشور و موضع دولت نسبت به این استان نشان دهنده اهمیت این منطقه است.

وی افزود: در حال حاضر در قم آنچه توصیه می شود توجه و تمرکز نگاه مسئولان اقتصادی با اسناد بالادستی است، قم باید به عنوان یکی از استان های پیشتاز در بحث آمایش سرزمین است.

باید سرمایه گذاران با مسئولان استانی مذاکرات عمیق داشته باشند

استاندار قم گفت: بنای ما این است که سرمایه گذاران با مسئولان استانی مذاکرات عمیق داشته باشند و این همایش‌ها قالب و چارچوب اصلی این هدف را تعیین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه طی سال گذشته در پی حذف همایش‌های کلیشه‌ای بوده‌ایم، گفت: هدف ما در سال جاری نیز برگزاری همایش های کاربردی است که درجهت پیشرفت قم و ساخت آینده این استان باشد.

استاندار قم با بیان اینکه اگر روزی در کار دولتی نباشد در استان قم سرمایه گذاری می‌کند، گفت: در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری ۱۰۰ پروژه در چهار عنوان عمرانی، صنعت، گردشگری و امروز زیربنایی تعیین شده است و قرارداد هایی با مبلغ هزار و ۳۵ میلیون یورو و هزار میلیارد تومان برای ۳۰ پروژه آماده انعقاد است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcizraz.t1apr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما