سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 13901
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خبر داد:

ابلاغ شیوه نامه اجرایی مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از ابلاغ شیوه نامه اجرایی مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی با همکاری کارشناسان سازمان مدیریت پسماند خبر داد.
ابلاغ شیوه نامه اجرایی مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی
به گزارش قم نیوز، سید سیف الدین موسوی با اعلام این خبر گفت: این شیوه نامه اجرایی توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور تهیه و به شهرداریهای سراسر کشور ابلاغ گردید.

وی افزود:با توجه به تاکیدات مستمر شهردار کلانشهر قم در خصوص آراستگی و پاکیزگی هرچه بیشتر شهر بر پایه برنامه های دانش محور و کارشناسی، در تلاش هستیم برای اولین بار در کشور برنامه ی جامع نرم افزاری مدیریت پسماند را تهیه و بعنوان الگو برای سایر شهرها به مرحله اجرا درآوریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: نخاله ها و پسماندهای حاصل از افزایش ساخت و ساز در شهر ها و کلانشهرها تبدیل به معضلی فراگیر وچالشی مهم برای مدیران اجرایی کشور شده است.

ایشان ضمن اشاره به فعالیت های این ستاد عنوان کرد:سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تاکنون ۵ سایت مجاز تخلیه در نقاط مختلف شهر تعبیه و نسبت به مدیریت ۳۰ میلیون متر مکعب پسماند های عمرانی و ساختمانی، شناسائی و ساماندهی ۱۸۰۰ دستگاه خودروهای حمل کننده و ۴۵۰ دستگاه ماشین آلات حفار از قبیل لودر، بیل مکانیکی و ... اقدام نموده است.

وی گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته می توان به تامین بیش از ۵۲ هزار سرویس خاک مرغوب جهت مصارف فضای سبز شهرداری ها در سال ۹۱ اشاره کرد.

ایشان اضافه کرد: در زمان تشکیل ستاد ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی، بیش از ۱۶۳۶ هکتار از اراضی شهرمان آلوده به انواع پسماندهای ساختمانی بود که با تلاش این سازمان تاکنون ۶۰۰ هکتار از این زمین ها از حیث این پسماندها پاکسازی گردیده است.

موسوی افزود: در طرح استقبال از بهار نیز بیش از ۱۰۰۰ سرویس از این دست پسماندها از مبادی ورودی و خروجی شهر جمع آوری به سایت های تخلیه منتقل گردید.

انتهای پیام/120/
https://qomnews.ir/vdcdfn0f.yt0sz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما