سه شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : 1412

توصیه یک مرجع تقلید به مسئولان سرشماری

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: آمار در صورتی به درد می خورد که دقیق و واقعی باشد .
توصیه یک مرجع تقلید به مسئولان سرشماری
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مکارم شیرازی با توصیه به عدم دخالت مسائل جناحی در مسأله سرشماری اظهار داشت: مسائل جناحی نباید در آمارگیری و سرشماری تأثیر بگذارد. من بارها به مسؤولان گفته‌ام که مرکز آمار باید بی طرف باشد تا روشن شود که از نظر مسائل اقتصادی، امنیتی، اجتماعی در چه جایگاهی قرار داریم و مشکلات را دریابیم و راه حل آن را بیابیم.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، امروز در دیدار معاون استاندار قم و مسؤولان آمار و سرشماری، آمارگیری و سرشماری را برنامه لازمی برشمرد و اظهار داشت: آمار در تمام زمینه ها حرف اول را در پیشرفت کشور می زند. اگر آمار کشوری معلوم نباشد تصمیماتی که گرفته می شود ممکن است به نتیجه ای نرسد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با توصیه به عدم دخالت مسائل جناحی در مسأله سرشماری افزود: مسائل جناحی نباید در آمارگیری و سرشماری تأثیر بگذارد. من بارها به مسؤولان گفته‌ام که مرکز آمار باید بی طرف باشد تا روشن شود که از نظر مسائل اقتصادی، امنیتی، اجتماعی در چه جایگاهی قرار داریم و مشکلات را دریابیم و راه حل آن را بیابیم.

وی در ادامه با سفارش به مردم در همکاری با مسؤولان طرح سرشماری و آمار اظهار کرد: لازم است همه مردم همکاری کنند و بدانند آمارگیری ابزاری خواهد بود برای پیشرفت کشور در تمام جنبه ها.

این مرجع تقلید، همچنین سفارشاتی به آمارگیران داشت و تصریح کرد: آمارگیران هم باید دقت کنند تا در جمع­آوری اطلاعات آماری خانواده ها دچار اشتباه نشوند چون اشتباه آنها در کل کشور تأثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: آمارگیران باید در سؤالاتی که می پرسند ایجاد سوء ظن برای مردم نکنند و طوری برخورد ننمایند که احساس نگرانی برای خانواده ها ایجاد شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: مسؤولان آمارگیری به آنچه که خانواده ها می گویند اعتماد کنند و اصراری به غیر آنچه می گویند نداشته باشند.

وی افزود: باید در این طرح، اصل بی طرفی مراعات شود و از هرگونه دخالت مسائل جناحی در آن خودداری گردد.

این مرجع تقلید در پایان از همه مردم خواست که با این طرح همکاری کامل بکنند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.vevfuqex8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما