سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : 14859
مدیرکل ارشاد قم تاکید کرد:

نهادینه‌سازی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر نهادینه‌سازی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها گفت: خانواده اصلی‌ترین نهاد تربیتی جامعه است.
نهادینه‌سازی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها
 به گزارش قم نیوز، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی، هنری و آموزشی خانواده و جوان که پیش از ظهر امروز در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با بیان اینکه این جشنواره با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد شکل گرفته است اظهار کرد: آثار فراوانی در رشته‌های مختلف هنری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
 
وی افزود: در بحث مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، نهاد خانواده اصلی‌ترین نهاد و موثرترین روش محسوب می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر نهادینه‌سازی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها گفت: برای ایفای موثرتر نقش خانواده‌ها در این عرصه، نهادهای فرهنگی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری داشته باشند و در این میان استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری تاثیر بسزایی خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: می‌توان با بهره‌گیری از هنر و فرهنگ آثار ماندگاری را تولید کرد به همین دلیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با وجود مشکلات مادی اهمیت موضوع را درک کرده و دومین جشنواره فرهنگی، هنری و آموزشی خانواده و جوان را برگزار کرده است.
 
اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه طی ماه‌های قبل فراخوانی برای شرکت فیلمسازان، عکاسان و فعالان در سایر رشته‌های هنری به منظور شرکت در این جشنواره اعلام شد گفت: امروز از برگزیدگان جشنواره خانواده و جوان در رشته‌های مختلف هنری و فرهنگی تقدیر خواهد شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: مدیران عالی استان به مبارزه فرهنگی با آسیب‌های اجتماعی اهمیت فراوانی می‌دهند و لازم است این توجه در قالب تخصیص بودجه‌های بیشتر تقویت شود.
 
وی رسانه‌ها و تاثیر آنها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: انتشار تصاویر، طرح‌های گرافیکی و سایر آثار هنری ارائه شده در این جشنواره در رسانه‌های محلی و کشوری می‌تواند تاثیرگذاری آنها را دو چندان کند.
 
اسماعیلی‌طبا با تاکید بر همیاری و همدلی همه دستگاه‌های استان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خطرات ناشی از مواد مخدر گفت: امیدواریم همان‌طور که قم در همه عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی پیشتاز بوده در این زمینه هم به الگویی برای سراسر کشور تبدیل شود.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcgy79q.ak9tn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما