سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : 14860
معاون امور زائران استاندار قم:

موفقیت نظام اسلامی به دلیل تقویت بنیان خانواده است

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: موفقیت نظام جمهوری اسلامی به دلیل تلاش برای تحکیم بنیان خانواده بوده و همین عامل سبب دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران شده است.
موفقیت نظام اسلامی به دلیل تقویت بنیان خانواده است
 به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌انصاری در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی، هنری و آموزشی خانواده و جوان که پیش از ظهر امروز در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد جایگاه خانواده در دین اسلام را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: منزلتی که برای خانواده و اعضای آن در نگاه دینی در نظر گرفته شده بسیار زیاد است.
 
وی افزود: در آموزه‌های دینی و اسلامی آمده است که دعای پدر و مادر در حق فرزندان مستجاب می‌شود و اطاعت از آن‌ها جز در مواردی که حکم به معصیت خداوند کنند واجب است؛ فرزندان هم در آیین اسلام روشنایی‌بخش خانواده‌ها هستند.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تاکید بر مهرورزی به فرزندان با استفاده از روش‌های گوناگون به عنوان یکی از آموز‌های دینی خاطرنشان کرد: در روایتی آمده است اگر والدین فرزندان خود را حتی با بوسه‌ یا نگاهی محبت‌آمیز مورد تفقد قرار دهند برایشان حسنه‌ای در نظر گرفته می‌شود و این امر در مورد دختران اهمیت بیشتری دارد.
 
وی ادامه داد: موفقیت نظام جمهوری اسلامی نیز به دلیل تلاش برای تحکیم بنیان خانواده است؛ خانواده یکی از سرمایه‌های اجتماعی و دینی نظام اسلامی بوده و می‌توان در مورد آن ساعت‌ها سخن گفت.
 
عرب‌انصاری با بیان اینکه بنیان خانواده در جمهوری اسلامی دارای جایگاه رفیعی است تصریح کرد: کینه‌ورزی دشمنان علیه ایران نیز ریشه در همین مسئله دارد زیرا تروریسم جهانی بنیان خانواده را هدف قرار گرفته است.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به تلاش دشمنان با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای برای تبلیغ روابط نامشروع گفت: تشویق به استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر شیوه استکبار جهانی برای گسترش فساد و در نتیجه فروپاشی بنیان خانواده است.
 
وی اضافه کرد: یکی از روش‌هایی که دشمنان جمهوری اسلامی در پیش گرفته‌اند و موفقیت‌هایی هم در این زمینه داشته‌اند ترویج استفاده از مواد مخدر و روان‌گردان‌هاست که منجر به افزایش طلاق و آسیب‌ رسیدن به بنیان خانواده شده است به همین دلیل لازم است با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری مبارزه‌ای جدی علیه این جنگ ناجوانمردانه به راه بیندازیم.
 
عرب‌انصاری با اشاره به اثرات ماندگار آثار فرهنگی، ادبی و هنری در اجتماع بیان داشت: ملت ایران استفاده فراوانی از ضرب‌المثل‌ها و اشعار قدیمی می‌کنند بنابراین می‌توان با تعمیم این امر به هنر مدرن، مبارزه‌ای جدی علیه تهاجم فرهنگی دشمنان داشت.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم فقر، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته‌ای را سه خطر عمده بین‌المللی دانست و افزود: مواد مخدر که 170 کشور و 250 میلیون نفر از جمعیت جهان را درگیر خود کرده چهارمین خطر بین‌المللی است.
 
وی با بیان اینکه بیش از 10 میلیون نفر قاچاقچی حرفه‌ای مواد مخدر در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند گفت: سالانه 1500 تا 1600 میلیارد دلار در قالب تجارت مرگ میان این افراد رد و بدل می‌شود به طوری که امروز تجارت مواد مخدر به عنوانی صنعتی غیرقانونی در کنار صنایع پرسود نفت و گردشگری به شمار می‌رود.
 
عرب‌انصاری اضافه کرد: با وجود اینکه سازمان‌های بین‌المللی شعار مبارزه با مواد مخدر را سر می‌دهند اما هدف عمده بسیاری از کشورهای غربی در ورود به افغانستان، رونق دادن به تجارت همین مواد و نیز فشار به جمهوری اسلامی بوده است.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بیان داشت: گسترش استفاده از مواد مخدر به مواد صنعتی مانند کراک و شیشه سبب جدی‌تر شدن آسیب‌های ناشی از آن شده است.
 
وی با بیان اینکه در سال 2012 نسبت به سال قبل از آن شاهد افزایش 18 درصدی تولید مواد مخدر بوده‌ایم گفت: حجم سنگینی از مبادله مواد مخدر در ایران و جهان وجود دارد؛ همجواری ایران با افغانستان نیز سبب شده است جمهوری اسلامی در معرض خطرات بیشتری قرار گیرد.
 
عرب‌انصاری افزود: عوارض استفاده از مواد مخدر یکی از چهار عامل اصلی مرگ و میر در ایران به شمار می‌رود؛ از نظر اقتصادی هم میزان خسارت ‌سالانه مواد مخدر در ایران 10 هزار میلیارد است.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به ضررهای فرهنگی اعتیاد در جامعه ایرانی بیان داشت: لازم است سرمایه‌گذاری‌های بیشتری از سوی نهادهای مختلف و نیز مشارکت همه‌جانبه‌ای در مبارزه با این آسیب اجتماعی در کشور وجود داشته باشد و در این میان رسانه‌ها و اصحاب قلم و نیز هنرمندان هم باید وارد عمل شوند.
 
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های بسیج در آشنایی هرچه بیشتر خانواده‌ها و جوانان با آسیب‌های ناشی از مواد مخدر هم تاثیر بسزایی خواهد داشت.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdciuvaz.t1a5q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما